Astfel, potrivit unui raport al CB Insights citat de Reuters, 34 de startup-uri care dezvoltă tehnologii bazate pe inteligență artificială (AI) au fost achiziționate în primele trei luni ale acestui an, mai mult decât dublu comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Google a adus în portofoliu 11 de startup-uri din zona de AI din 2012 lși până acum – cele mai multe achiziții -, urmat de Apple, Facebook și Intel.
Totodată, în primul trimestru al acestui an, o companie de auto a dat 1 miliard de dolari pe un startup de AI, marcând cea mai mare tranzacție a acelui moment – Ford Motor a achiziționat Argo AI, firmă în care sunt implicați foști manageri ale diviziilor de mașini autonome de la Google și Uber.
În același timp, startup-urile au început să se specializeze pe anumite zone, lucrând la produse cu inteligență artificială ce pot fi aplicate în domeniul medical sau retail.
Startup-ul creat de românii Ion Stoica și Matei Zaharia, Databricks, investiție la evaluare de 134 mld. $
În total, din 2012 și până la finalul primului trimestru din 2017, peste 200 de companii care dezvoltă tehnologii pe baza algoritmilor de inteligență artificială au fost achiziționate de giganții tech.
