Aproape o treime dintre afacerile românești de familie cu venituri de peste un milion de euro supraviețuiesc după prima generație de antreprenori, reiese dintr-un studiu realizat de compania de consultanță EY.
În același timp, 13% din afacerile de familie trec la a doua generație și numai 3% supraviețuiesc până la a treia generație a familiei. Potrivit aceluiași studiu, 67% dintre acestea continuă să fie conduse de fondatori care se pregătesc pentru succesiune.
Un business de familie este văzut ca un sistem care presupune interacțiunea a trei subsisteme – familia, afacerea și patronatul. Punctul comun al acestora este reprezentat de persoanele cheie din cadrul afacerii de familie. Spre deosebire de corporații, unde nu există subsistemul „familie”, afacerile de familie au o complexitate mai mare și cei aflați în această situație au nevoie de mai mult ajutor pentru optimizarea business-ului, probabil acesta fiind și motivul pentru care o bună parte dintre acestea dau greș.
Comparativ, la nivel global, peste 53% dintre afacerile de familie sunt conduse de antreprenori care au preluat business-ul de la generațiile anterioare.