Brutăria angajează exclusiv mame singure, care au mai mult de doi copii în întreținere și se regăsesc adesea în situații dificile de viață. Acest grup vulnerabil economic, cu risc semnificativ de marginalizare și excluziune socială, primește o a doua șansă prin intermediul MamaPan, care le oferă mamelor singure salarii decente și un program de lucru care permite să dedice timp familiei. Mica afacere socială sustenabilă comercializează produse naturale (fără drojdie, aditivi, amelioratori, potențiatori de gust etc.), iar profitul rezultat este reinvestit în noi locuri de muncă.

A pornit ca un proiect susținut inițial prin finanțare guvernamentală sau europeană, iar acum este o afacere de sine stătătoare. Pentru un business mic cu puternic impact social în comunitatea în care activează, autonomia financiară vine la pachet cu necesitatea de eficientizare a costurilor generale. Fie că vorbim de costurile de producție externe sau de cheltuieli interne, eficientizarea alocării bugetelor este crucială. Epson România s-a alăturat inițiativei MamaPan și le oferă o mână de ajutor în acest proces de reducere a costurilor externe prin donarea unei imprimante ColorWorks C3500 pentru printarea in-house a etichetelor produselor comercializate și reducerea costurilor alocate către furnizori externi.

„Epson România este alături de micile afaceri care fac diferența, care aduc o schimbare în comunitatea lor și deschid drumul către noi oportunități pentru grupurile sociale aflate în situații dificile. Susținem toate afacerile mici prin echipamentele noastre care le pot ajuta să îşi reducă unele costuri operaţionale şi să fie mai productive. MamaPan este un proiect drag nouă și suntem mândri să fim alături de minunata echipă a brutăriei cu maia”, declară Simona Decuseară, National Sales Manager la Epson România și Bulgaria.

Cu un portofoliul de peste 40 de sortimente diferite de produse comercializate, brutăria MamaPan are un tiraj estimat de 4.500 de etichete printate lunar, cu o medie de 225 de etichete produse pe zi pentru 35 de produse diferite. În cazul producțiilor sezoniere precum sărbătorile de iarnă, numărul de produse vândute și implicit de etichete printate crește cu aproximativ 50%. Ceea ce până acum era realizat cu un furnizor extern, se poate tipări acum in-house la MamaPan cu ajutorul imprimantei Epson ColorWorks C3500.

Imprimanta este color și este destinată printării de etichete, la viteză mare şi la o calitate superioară a printului, fiind gândită pentru a tipări intern la un cost redus per etichetă, graţie vitezelor de imprimare de până la 103 mm/s şi cartuşelor individuale de cerneală pe bază de pigment. Folosind ColorWorks C3500, echipa MamaPan poate personaliza și imprima cu ușurință propriile etichete in-house, pe o gamă largă de materiale, inclusiv pe hârtie mată şi lucioasă, dar şi pe etichete transparente.

Cartuşele individuale de cerneală pe bază de pigment ajută la imprimarea clară a etichetelor pline de detalii şi fac ca uscarea cernelii să fie rapidă. În plus, etichetele tipărite astfel sunt rezistente la pete, apă şi decolorare şi au un cost de printare mai mic, fiind necesară înlocuirea punctuală a culorii care a fost epuizată. Ecranul LCD afişează nivelurile cernelii şi informaţiile privind starea imprimantei, iar operarea frontală şi software-ul uşor de configurat permite folosirea imprimantei fără training de specialitate.

„Procesul de folosire al imprimantei este unul facil, intuitiv. Odată ce este instalată, aceasta poate fi folosită de orice persoană care are cunoștințe minime de utilizare a unei imprimante”, spune Irina Sorescu, Manager MamaPan. „Nu mai suntem condiționate de tipărirea unui număr minim de etichete la un furnizor extern, ci putem printa exact câte etichete avem nevoie pentru fiecare produs în parte. Pe lângă acest aspect, avantajele folosirii imprimantei în regim intern față de externalizarea acestui serviciu, în termeni de timp, sunt eliminarea timpului de transport pentru preluarea etichetelor de la furnizor și eliminarea timpului de așteptare pentru procesarea comenzii (minim 24 de ore)”, adaugă Irina.

Astfel, echipa MamaPan își realizează intern etichetele de aproximativ 5 luni, fiind mulțumite de calitatea lor, de rezoluție și de modul facil în care imprimanta le-a ușurat procesul de producție, le-a scurtat timpul de creare a etichetelor și aduce beneficii constante în menținerea autonomiei micii afaceri.

„Etichetele au o rezoluție foarte bună, suntem mulțumite! Recomandăm imprimanta! Este utilă pentru micile afaceri, care au nevoie de un tiraj redus de etichete și pentru care este importantă autonomia”, declară Irina Sorescu, Manager MamaPan.

Articol susținut de Epson România