Adică să depășești alți aproape 10.000 de români care aveau aspirații asemănătoare, de a deveni mici antreprenori.
Dacă nu ar fi fost programul Start-Up Nation, care și-a propus să finanțeze afacerile nou înființate în acest an cu suma de 200.000 de lei, sau circa 44.000 de euro, Nicoleta Dragne, fondatoarea Airam Fashion, nu ar fi îndrăznit să își lanseze atelierul de modă, sau poate nu cu toate utilajele pe care le-a cumpărat sau sunt pe lista de achiziții. ”E o investiție considerabilă pe care nu aș fi putut să mi-o permit. Faptul că a fost 100% subvenționat a ajutat foarte mult în decizia mea de a depune dosarul în cadrul acestui program”, spune Nicoleta Dragne. ”Poate aș fi făcut ceva la o scară mai mică”, completează ea.
Imprimantă 3D pentru fashion
Jumătate din suma primită s-a dus spre o imprimantă 3D, una dintre inovațiile tech care încep să aibă o aplicare tot mai mare în industria modei. ”Nu am putut să luăm cel mai scump model, dar cred că și aceasta ne va fi de folos. E o tehnologie nouă pe care o putem folosi pentru poșete, bijuterii sau pentru a realiza tricouri unicat. Aceasta este ideea pe care vrem să mergem”, afirmă Nicoleta Dragne.
Deși proiectul a fost depus pentru producția de confecții, Dragne speră ca în cel mult o jumătate de an să intre și pe nișa genților și a bijuteriilor. Pentru moment, ținta sa sunt femeile de până în 40 de ani, pentru care va produce rochii, fuste sau tricouri, urmând ca pe viitor să extindă portofoliul de produse și pentru femei de peste 40 de ani, sau pentru persoane supraponderale care au dificultăți în a găsi îmbrăcămintea potrivită.
”Este o nișă cu potențial, destul de puțin acoperită în acest moment. Cererea este destul de mare”, mai spune fondatoarea Airam Fashion.
În acest moment, Nicoletei i s-a aprobat creditul punte pe care l-a luat de la Banca Transilvania, una dintre cele trei bănci care s-au alăturat programul Start-Up Nation, și așteaptă să primească actul adițional din partea statului care să-i permită accesul la finanțarea oferită. ”Am ales oferta lor pentru că mi s-a părut cea mai bună pentru mine. În rest, tot procesul mi s-a părut destul de ușor până în acest moment. Am auzit despre program prin ianuarie, prin februarie-martie am făcut firma și am așteptat. Între timp, mi-am pregătit proiectul documentându-mă din planurile de afaceri postate pe site-urile altor programe similare de la stat , iar prietenii m-au ajutat pe partea de previziuni financiare”, povestește ea.
Pentru primul an de activitate, Dragne estimează o cifră de afaceri de circa 250.000 de lei. Speră că va ajunge la această sumă odată ce-și va vinde creațiile atelierului, în care are trei angajați, atât în magazinul online (este în curs de lansare), cât și prin prezența în marketplace-ul eMAG.
”Vom începe în scurt timp discuțiile cu cei de la eMAG. Sperăm să ajungem să vindem și pe platforma lor”, declară Nicoleta Dragne, completând că visul ei este ca într-un an jumătate să ajungă să aibă un magazin tradițional. Adică în offline.