Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Vezi în avanpremieră
KFC e printre cele mai dinamice companii din zona HoReCa ce activează și în România. Pe lângă conținutul digital extraordinar (adică cele patru seriale dezvoltate până acum sub platforma KFC Social Entertainment), brand-ul investește strategic în zona de tehnologie. Începând din 2018 și până în prezent, a introdus kioskuri de comandă în 36 de restaurante din România. Acestea facilitează plasarea comenzilor, iar ca ”fun fact”, 9 din 10 comenzi sunt efectuate prin aceste dispozitive digitale.
Revenind la noul kiosk touchless, acesta se află încă în stadiul de prototip, permite controlul prin gesturi, și este instalat la KFC Olteniței Drive-Thru. Este un proiect pilot, realizat în parteneriat cu Acrelec, cei care au implementat pentru KFC toate kioskurile din România. Alt ”fun fact” ar fi că tot aici au testat și primul sistem de comandă, extins apoi la nivel național. Dacă totul merge bine și dacă există interes din partea clienților, sistemul touchless ar putea fi replicat în restaurantele din toată țara. Dar, având în vedere că în vremurile în care trăim orice atingere în minus reprezintă un punct în plus, un astfel de kiosk oferă un spor de siguranță și confort psihologic.
Experiența 100% touchless la KFC
Am ajuns la KFC Olteniței Drive-Thru destul de devreme, dar câteva dintre mesele de pe terasă erau deja ocupate. La intrarea în restaurant am fost întâmpinat de o domnișoară care mi-a verificat temperatura și care m-a rugat să mă dezinfectez pe mâini, folosind dispenserul poziționat lângă ușă. Măsurile de siguranță sunt luate foarte în serios și toată lumea poartă mască în interior, fără excepții.
Kioskul touchless e primul care te întâmpină și arată ca celelalte dispozitive de comandă, în afară de un mic detaliu. Deasupra sa are montat un sistem format din senzori de profunzime și camere ce îți identifică mâinile, degetele și mișcările în dreptul panoului touchscreen. Nu trebuie să-ți faci griji legate de privacy - camerele nu rețin informații video despre clienți ulterior înregistrării comenzii, ci au doar rolul de a te face să te simți ca un maestru Jedi atunci când comanzi o porție de aripioare picante.
Kioskul funcționează în sistem hibrid, însemnând că îl poți folosi și prin atingere, în cazul în care vrei neapărat, dar eu am descoperit un sistem precis și intuitiv. Trebuie doar să indici în dreptul unui buton de pe ecran, iar sistemul de senzori trimite comanda către interfață și îți urmează instrucțiunile. Sistemul proiectează practic o matriță invizibilă la câțiva centimetri de display-ul touchscreen și îți urmărește mișcarea mâinii și gesturile. Cu degetul în aer, precum dirijorii, navighezi prin meniul cu bunătăți, apeși la câțiva centimetri de ecran și finalizezi comanda fără să atingi nimic - mai ales dacă optezi pentru plata contactless cu cardul, telefonul sau smartwatch-ul tău. Pe bune!
După ce primești bonul, mergi și îți ridici comanda de la casa dedicată și te bucuri de pui proaspăt la pachet sau pe terasă.
Concluzie
Pandemia a împins mult digitalizarea. E deja evident că plățile cu cardul au luat un avânt incredibil, iar companiile mari și mici vin cu fel de fel de soluții menite să le ofere clienților cele mai sigure condiții. Iar inițiativa KFC e una impresionantă nu doar prin faptul că marchează o premieră globală, ci și prin faptul că duce lucrurile mai departe în ceea ce privește soluțiile contactless și ne ajută să ne facem o idee privind un viitor în care interacțiunile cu tehnologia nu se mai bazează deloc pe atingerea unor suprafețe, ci pe gesturi pe care le cunoaștem cu toții aproape nativ. Și pentru că vorbim de un gigant internațional precum KFC, este clar că succesul kioskului touchless ar putea porni un trend în materie de tehnologie destinată restaurantelor.
În plus, deși sună clișeic, pentru cei de la KFC feedback-ul fanilor este important și încearcă să fie puțin mai buni. De aceea, au lansat de curând și platforma https://delivery.kfc.ro/ care nu rezolvă toate problemele de pe net, dar e puțin mai online. E disponibilă momentan doar în București, dar au oferte în exclusivitate, scutesc din timpul de comandă și e user-friendly.