Ai fost promovat ca manager - ce urmează? Greșeli pe care să le eviți

Ai fost promovat în poziția de manager? Felicitări! Dar ce faci mai departe? Pentru că dintr-o dată te trezești că ești responsabil și de parcursul profesional al altor persoane, nu doar al tău, iar această funcție vine cu noi responsabilități, perspective și competențe.

Oricând de mult ți-ai fi dorit să ajungi manager, odată ajuns acolo ai putea să-ți dai seama că este mai greu decât ți-ai imaginat. Și sunt greșeli comune pe care la fac mulți manageri nou învestiți în funcție. 

Frica de micromanagement

Chiar dacă nu ai lucrat niciodată cu un micromanager, cel mai probabil ai pe cineva care ți-a povestit din experiența sa despre cum micromanagementul este moartea pasiunii pentru angajați. În același timp, există pericolul ca din frică să nu fie etichetat drept micromanager, nu va reuși să gestioneze nimic. 

În schimb, managerii trebuie să se consulte cu angajații pentru a se asigura că sunt pe drumul cel bun și să ceară să fie ținuți la curent cu desfășurarea lucrurilor, fără să fie prea insistenți. Odată ajuns manager, va trebui să oferi mai multe indicații, în timp ce menții un echilibru între a le oferi angajaților să-și îndeplinească sarcinile în mod independent, dar cu responsabilitatea acțiunilor.  

Șeful prieten

Când mai dau greș managerii? Atunci când încearcă să fie prieten cu angajații. Desigur, trebuie să menții un mediu de lucru prietenos, încerci să ai grijă de toți colegii tăi și să vă distrați împreună, dar nu confunda niciodată rolul de manager cu al celui mai bun prieten, pentru că poate duce la situații inconfortabile, mai ales când este nevoie să aveți discuții dificile.

Așa cum spuneam la început, în calitate de manager, ești responsabil de parcursul carierei și creșterea angajaților. Să îndeplinești toate aceste responsabilități, în timp ce le ești și prieten, este o tentativă de echilibru pe care niciun manager eficient nu o recomandă.

Fii disponibil, dar nu mereu la dispoziția lor

Să ai întotdeauna ușa deschisă pentru angajați este important, iar aceștia trebuie să se simtă suficient de confortabil să comunice cu tine. Dar este o linie fină între a avea ușa deschisă și a fi mereu la dispoziția lor. Nu lăsa angajaților impresia că trebuie să primească permisiunea ta pentru orice lucru pe care îl fac. Dacă îngrădești independența cuiva, îi împiedici să învețe și să crească în rolul pe care îl au în firmă. 

Fii autentic, deschis și nu ezita să tragi o linie atunci când este cazul. Să fii un manager recent numit nu este un câmp minat, dacă știi cum să te pregătești și să abordezi fiecare chestiune legată de conducerea oamenilor și leadership.

Dacă vrei să afli mai multe despre zona de management și dacă vrei să afli cum să fii un lider mai bun pentru echipa ta, cum să-ți gestionezi mai bine business-ul și cum să ții productivitatea la niveluri maxime, înscrie-te pe unul dintre locurile disponibile în cadrul taberei de antreprenoriat și leadership Startup Your Life. Ediția de toamnă va avea loc la Poiana Brașov, între 11 și 14 octombrie. Îți poți lua un bilet de aici.  Și dacă vrei să știi ce mai poți învăța în cadrul taberei pe care o organizăm, aruncă un ochi pe acest material. 

Înscrie-te aici la Startup Your Life, ediția a patra - ai reducere 25% până pe 1 septembrie.



Citeste si