- 10 Iulie 2018
Asistentul virtual Amelia, concediat pentru că nu face față sarcinilor
Banca suedeză online Nordnet a decis să renunțe la Amelia, după ce aceasta a înregistrate performanțe scăzute în activitatea sa. Prima sarcină pe care a avut-o Amelia a fost să accelereze procesul de onboarding pentru noii consumatori și, ulterior, să îmbunătățească nivelul de satisfacție al acestora, relatează cei de la Business Insider.
„Am testat-o în raport cu consumatorii, iar răspunsul a fost ok, dar nu extraordinar, așa că am decis să prioritizăm alte lucruri în centrul antenției noastre de AI pe termen scurt”, a declarat Peter Dahlgren, CEO al Nordnet.
Amelia este un sistem de inteligență artificală creat de IPSoft, fiind considerată a fi una dintre cele mai bune sisteme AI la nivel mondial. În prezent, Amelia este folosită în peste 50 de companii majore în diverse industrii, inclusiv sănătate și finanțe. Pe pagina sa, IPSoft afirmă că, în cazul în care Amelia nu este capabilă să rezolve o problemă, aceasta va pasa sarcina către un coleg uman, timp în care aceasta va observa și va învăța din felul în care este gestionată situația.
Reprezentanții băncii au declarat că nu au fost nemulțumiți de IPSoft în mod direct, dar preferă să își concentreze eforturile spre alte aspecte ale afacerii, cum ar fi predicția comportamentului clienților și a preferințelor cu ajutorul sistemului de inteligență artificială.