- 11 Martie 2016
Aștepți comanda la restaurant până se răcește ciorba? Fast Order e aplicația care rezolvă problema
Fast Order este o aplicație disponibilă atât pe iOS, cât și pe Android destinată să reducă timpul pe care îl pierzi în restaurante până să comanzi sau până să ți se aducă nota. Cu doar câteva atingeri pe smarphone, poți comanda, cere și plăti nota. Aplicația are un design extrem de simplu, iar nivelul de interactivitate între client și local este foarte ridicat. Fast Order a fost dezvoltată la Alba Iulia.
Am stat de vorbă cu Lucian Cramba, fondatorul Fast Order, despre ideea lui și despre planurile de viitor ale startup-ului său. Acesta nu e la prima aventură în antreprenoriat și are planuri mari de viitor în ceea ce privește aplicația: ”Am pornit în 2010. Aveam o cafenea în Alba Iulia care mergea foarte prost. Și m-am tot gândit la soluții electronice ca să eficientizez sistemul de comenzi. Clienții pierdeau foarte mult timp cu așteptatul, iar eu pierdeam bani. În 2012 mi-a venit ideea unei platforme virtuale care să cuprindă meniul barului, să poată omul să-și comande direct de pe telefon. Însă era prea devreme. Nu erau atât de răspândite smartphone-urile și internetul mobil, așa c-am lăsat-o baltă la momentul respectiv”.
”Am mai încercat în trecut o idee, un dispenser de lichid de parbriz care să fie atașat pompei de benzină. Să alimentezi și mașina și rezervorul pentru lichidul de parbriz. Din păcate nu am primit finanțare și nu am reușit să continui cu proiectul. Doi ani mai târziu l-am văzut pe altul că a câștigat medalia de aur la un concurs de la Geneva, exact cu ideea mea. E foarte greu să te uiți la altul cum câștigă cu ideea ta”, mai povestește Lucian.
Aplicație simplă, piață testată cu succesFast Order a fost foarte simplă la început, dispunând de doar trei butoane. Impactul a fost mare, după cum spune chiar Lucian: ”Când am văzut că ideea era bună, am căpătat mai multă încredere în mine. Am zis că nu mai stau degaba și să lansez aplicația Fast Order. Am cooptat rapid doi prieteni de-ai mei, pe Andrei Sicoe și p
Fast Order detectează automat localul în care te afli, și se conectează la rețea. Cu ajutorul unui QR Code unic pe fiecare masă, chelnerul știe exact ce trebuie să aducă și unde: ”În momentul în care te așezi pe scaun, aplicația știe în ce local te afli și la ce masă ești. Pe meniu vei avea un QR Code pe care îl vei scana din aplicație. Acolo te loghezi cu contul de Facebook și trimiți comanda. La bar, apare pe monitor o notificare cu comanda aferentă fiecărei mese, și fiecărei persoane de la acea masă. Pentru ospătari e mult mai ușor, nu mai este atât de mult timp pierdut. Am vorbit cu un patron din Cluj, lansăm zilele astea și la el, mi-a spus că poate să-și mărească profitul și cu câteva sute de lei pe zi, numai din faptul că nu se mai pierde timpul”.
Interacțiune totală”Am implementat în apicație și un timeline pe care poți interacționa și socializa cu ceilalți utilizatori care se află în local. Poate e o f
Este în plan și un sistem de fidelizare bazat pe puncte care îți oferă reduceri sau produse gratuite. Monetizarea se face pe bază de abonament lunar plătit de local: ”Lucrăm și la un sistem de fidelizare. Am echivalat un leu cu un punct. În funcție de fiecare bar în parte acumulezi un număr de puncte, pe care le vei putea folosi să comanzi pe gratis sau să beneficiezi de discount-uri la nota de plată. Aplicația e pe bază de abonament. 50 de euro pe lună. Vom vedea apoi, când vom crește, ce plan tarifar vom propune”.
Ospătarul inteligent”Vrem să introducem și un calculator de calorii, pentru a vedea exact cât de mult ai consumat. Mai avem o
Nu am fost până acum în vreun local și să fim refuzați, peste tot am avut succes
Aplicația este încă la început, însă Lucian are planuri mari pentru viitor. El a investit 50.000 de euro până acum, și a găsit și investitor. Bogdan Herea de la Pitech+Plus a fost de acord să îi finanțeze proiectul: ”Momentan activăm în 5 baruri, însă de-abia acum începe expansiunea. Avem o versiune finală a aplicației. Planul pe termen scurt e să ajungem la 30 de baruri și restaurante plătitoare de abonament. Vrem să extindem în peste 3.000 de localuri în România până la finalul anului viitor, iar apoi să ne extindem și la nivel internațional. Vom implementa și un sistem de reclame, însă nimic agresiv. Aplicația e gândită să se traducă automat în toate limbile disponibile de pe smartphone-ul tău. O să tot venim cu îmbunătățiri în aplicație, să introducem poze, clipuri video. Nu am fost până acum în vreun local și să fim refuzați, peste tot am avut succes”.