Se vor acorda în total șase premii pentru cele mai performante campanii, din perspectiva a două criterii importante: top 3 campanii cu cele mai mari sume strânse și top 3 campanii cu cei mai mulți susținători.
Odată cu lansarea Startarium în 2016, pe lângă modulele de learning, laborator și mentorat, esențiale în susținerea și educarea antreprenorilor, a fost creată și secțiunea de crowdfunding pentru startup-uri, spre a veni în întâmpinarea a două nevoi principale ale acestora: validarea ideii și finanțarea afacerii.
La doar câteva luni după lansare, Startarium introduce un nou mecanism de stimulare a campaniilor de crowdfunding: astfel, cele mai performante campanii care sunt finanțate cu succes, primesc ca premiu un bonus oferit de ING Bank, egal cu targetul fixat pentru campanie, în limita a 4.000 de euro/premiu. Bonusurile vor fi acordate doar pentru campaniile cu un target de minim 1.000 de euro, respectiv minim 20 de susținători.
”Am introdus acum acest nou stimulent dedicat antreprenorilor pentru a-i incuraja să nu mai amâne momentul validării ideii sau produsului lor, întrucât feedback-ul rapid și insighturile relevante pe care le obții din crowdfunding sunt cu atât mai valoroase cu cât le primești cât mai devreme. Numai așa poți optimiza producția, distribuția și marketingul înainte de o lansare oficială, fără să pierzi timp, bani sau viitori clienți. Știm deja că mulți dintre ei, inclusiv dintre cei peste 8.000 de startarieni, explorează posibilitatea finanțării prin crowdfunding și sperăm astfel să ii convingem să se bucure cât mai devreme de beneficiile financiare și de promovare”, a spus Vlad Craioveanu, CEO Impact Hub.
O campanie de crowdfunding este o soluție ideală pentru oricine are o idee clară de business sau produs și nu-i lipsesc decât fondurile inițiale sau feedback din piață. 4 startup-uri din Orașul Antreprenorilor și-au găsit resursele necesare pentru a-și dezvolta afacerile, în urma unor campanii de crowdfunding care au strâns 10.000 de euro în doar o lună.
Atunci când gândesc campania de crowdfunding antreprenorii trebuie să ia în calcul o serie de costuri, astfel încât să-și dimensioneze corect nevoia de finanțare. În Startarium aceste costuri sunt minime – singurul comision perceput este cel reținut de operatorul de plăți, mobilPay, în valoare de 2%. În afară de acesta, Startarium nu percepe niciun comision de intermediere, toți banii strânși ajung la inițiator în 10 zile după finalizarea campaniei.
Mai multe informații despre noul mecanism, criteriile de eligibilitate precum și despre pașii necesari pentru a lansa o campanie de crowdfunding în Startarium pot fi regăsite aici.