- 22 Noiembrie 2018
Black Friday 2018 în România: cum au vândut magazinele, pe categorii
Analiza ContentSpeed arată care au fost principalele tendințe care s-au remarcat în week-end-ul de Black Friday, pe fiecare categorie de produse în parte.
În timp ce segmentul Electro&IT a rămas reperul vânzărilor online, înregistrând cea mai mare medie a valorii coșului de cumpărături, cel de produse de Frumusețe și Sănătate s-a făcut remarcat ca evoluție a numărului de comenzi și a sumelor alocate de cumpărători.
Află totul despre Black Friday 2019 la eMAG, evoMAG, Altex, Flanco și alții.
Potrivit datelor companiei, chiar dacă doar o parte dintre magazinele online au rulat promoții speciale, s-a văzut o creștere a volumului de comenzi pentru majoritatea magazinelor analizate, demonstrând apetitul românilor pentru shopping în această perioadă.
„Dacă analizăm ponderea procentuală a numărului de comenzi generate de fiecare nișă, câștigă detașat, cu 63%, Frumusețe & Sănătate. Este o cifră foarte importantă pentru că, dacă analizăm comparativ numărul comenzilor generate de fiecare nișă în ultimele 30 de zile excluzând comenzile de Black Friday, vom observa că diferența dintre primele două locuri e mult mai mică - 29% pentru Frumusețe și 23% Hobby. Concluzia e că produsele din gama de frumusețe, parfumerie și dermato-cosmetice se pretează foarte bine pentru campanii de Black Friday. Pentru aceste nișe, campaniile de Black Friday au generat o creștere a numărului de comenzi cu aproximativ 30%”,declară Doina Vîlceanu, Business Development Manager în cadrul ContentSpeed.
Din punct de vedere al valorii comenzilor, din nou, nișa de Frumusețe & Sănătate a înregistrat cele mai mari creșteri și cea mai mare pondere a valorii comenzilor de Black Friday din totalul vânzărilor din ultima lună.
În condițiile în care toate nișele au raportat vânzări în creștere în perioada de Black Friday, chiar dacă au avut sau nu promoții speciale, Doina Vîlceanu le recomandă retailerilor să deruleze campanii similare indiferent de tipul de produse comercializate pentru a profita de frenezia vânzărilor.
„În următoarele săptămâni se cumpără cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Dacă nu doresc să intre în bătălia pe trafic, retailerii se pot concentra doar pe campanii speciale de Moș Nicolae și Crăciun. Trimestrul IV aduce o creștere a vânzărilor de peste 30%, iar campaniile speciale sunt oportunități de neratat pentru creșterea veniturilor și a numărului de clienți. Dacă au și o strategie de fidelizare, anul 2019 va arăta și mai bine”, subliniază Vîlceanu.
Black Friday 2018 - cifrele pe categorii de produsePotrivit datelor analizate de ContentSpeed, în categoria Frumusețe & Sănătate au fost incluse magazinele online care vând produse cosmetice, parfumuri, produse BIO și farmaciile online. Printre reprezentanții segmentului se numără branduri ca: SEPHORA, ProfiHair Shop, Le Fragrance, HNI Cosmetics, Remedium Farm și pfarma.ro (deținut de lanțul de farmacii Professional PharmaLine). Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 209 lei. Comanda record a avut o valoare de 2.993 lei. Datele arată că 15% dintre comenzi au fost achitate online cu cardul, în timp ce 70% din trafic a fost generat de pe dispozitivele mobile.
Black Friday 2018 - Electro&ITAu fost analizate vânzările mai multor retaileri, precum German Electronics, care a avut o campanie de Black Friday bine organizată și promovată sau shop.cezinfo.ro al furnizorului de energie CEZ ROMANIA. Pe acest segment a fost înregistrată cea mai mare valoare a coșului mediu de cumpărături: 1.129 lei. Aproximativ 52% din trafic a fost generat de pe mobil, iar 14% din clienți au preferat plata cu cardul.
Black Friday 2018 - Auto & IndustrialePrintre retailerii analizați se numără Autopneu, BladeMotors și Cofetarul Isteț al celor de la Nova Pan. Valoarea medie a coșului de cumpărături pe mediu 719 lei. Cea mai mare comandă a fost în valoare de 59.000 lei cu 103 produse distincte și 1.772 de bucăți. 49% din trafic a fost generat de pe dispozitivele mobile, iar 7% din plăți au fost efectuate cu cardul.
Black Friday 2018 - FashionValoarea coșului mediu a fost de 275 lei. Circa 69% din vizitatori au folosit dispozitivele mobile, iar plățile online au acoperit 12% din total.
Black Friday 2018 - Copii & JucăriiReprezentativi pentru nișă: Chicco, MaxiToys, Fleximo, Coccodrillo și Nicoro. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 210 lei, circa 16% din plăți fiind făcute cu cardul. Aproximativ 68% din trafic a venit din segmentul mobil.
Black Friday 2018 - Hobby & SportAu fost analizate vânzările Diverta, Libraria Compas, Bookladia si EmpireFilms și ale magazinelor online care vând echipamente sportive: CarpatSport și xTour al celor de la 1KTM. Coșul de cumpărături a avut o valoare medie de 211 lei. Circa 69% din trafic a venit de pe mobil, iar 11% din plăți au fost efectuate cu cardul.
Black Friday 2018 - Casă și GrădinăÎn categoria Casă și Grădină au fost incluse tot ce înseamnă decorațiuni interioare dar și scule și unelte și materiale de construcții. Retailerii Vinca, Lorenacom, Pepiniera Mizil, dar și electrice: Elbi Electric și el-shop al celor de la General Industry. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 579 lei. 54% din vizitatori au folosit dispozitivele mobile, iar 11% au plătit cu cardul.
Black Friday 2018 - FMCGAu fost analizate datele retaileilor: Amigo Shop – magazinul online B2C al distribuitorului Amigo Intercost, Bere Băuturi București, Florărie și LaMasa Auchan și Papetarie.ro magazine B2C al Austral și deliciudeciocolata.ro. Coșul de alimente online s-a ridicat la 295 lei. Valoarea crescută este dată de băuturile fine. 70% trafic a venit de pe dispozitive mobile și iar plata cu cardul a fost preferată de circa 18% dintre cumpărături.