Branduri noi și vechi: cum câștigăm și păstrăm încrederea clienților

Tot mai multe studii arată că oamenii au tendința de a alege să cumpere produse și servicii de la un anumit brand sau să-l boicoteze în funcțiile de pozițiile pe care le ia în raport cu anumite aspecte sociale. De aceea, încrederea consumatorilor trebuie să fie un punct important în strategia de business a oricărei companii.

Potrivit Barometrului Edelman 2018, criza de încredere la nivel global se extinde și asupra afacerilor. Astfel, 42% dintre respondenți au declarat că nu știu în ce branduri să aibă încredere. „Este un lucru îngrijorător, dar și o oportunitate pentru branduri. Încrederea în afaceri a crescut în raport cu încrederea în guverne și chiar în ONG-uri. Se așteaptă ca business-urile să preia conducerea”, a declarat Stephen Kehoe, Global Chair of Reputation la Edelman.

Această lipsă de încredere se poate manifesta în mai multe moduri. Clienții nu mai ajung să finalizeze o comandă sau nu mai sunt dispuși să-și lase informațiile personale pe pagina unei companii. Jayson DeMers este autor pe Forbes și spune despre sine că demistifică segmentele de SEO și marketing online pentru proprietarii de afaceri și are câteva soluții despre cum puteți câștiga încrederea consumatorilor.

Autenticitate. El spune că autenticitatea prezenței voastre online și a conținutului pe care îl distribuiți are puterea de a crește încrederea publicului. Atunci când clienții sunt convinși că voi sunteți cei care le oferiți valoare, nu că încercați să primiți valoare de la ei, și vă vor percepe ca fiind onești, atunci vor fi mult mai înclinați să creadă în motivațiile și intențiile voastre.

Istorie. Din nefericire pentru brandurile noi, încrederea publicului nu se construiește într-o zi, ci demonstrând un istoric solid al momentelor în care clienții au simțit că pot avea încredere într-o companie. De aceea, trebuie să fiți consecvenți în furnizarea de produse și servicii excepționale, testate în timp.

Dovadă. Încrederea înseamnă că te poți baza pe un brand că își va onora angajamentele. O puteți face treptat și cu răbdare sau puteți alege o scurtătură pentru a demonstra că sunteți de încredere. DeMers sugerează că ați putea afișa testimoniale și recenzii ale clienților ca dovadă că v-ați respectat promosiunile sau puteți arăta cifre de performanță ale afacerii. Este greu să contrazici numerele și valorile oficiale.

Transparenţă. O altă modalitate de a spori încrederea publicului este transparența. Asta înseamnă că permiteți oamenilor să vadă cum funcționează compania voastră, iar asta se poate face în multe feluri, fie că vorbim despre o zi a porților deschise, publicarea unei liste de ingrediente pentru produsul vostru sau dezvăluirea informațiilor despre modul în care vă tratați angajații.

Interacțiune personală. Deși am ajuns să vedem roboți prezentând știrile la un post TV, oamenii încă mai au tendința de a avea mai multă încredere în persoane decât în brandurile corporative. Ei preferă conversațiile unu-la-unu în locul unei reprezentări virtuale a companiei, motiv pentru care trebuie să le facilitați interacțiunea cu ființe reale din afacerea voastră sau prin diverse initiațive personalizate al serviciului pentru clienți.



Citeste si