Când își fac românii cumpărăturile online pentru Crăciun?

Retailerii au primit câteva clipe de răgaz după febra cumpărăturilor de Black Friday, dar se află acum în iminența unei noi perioade încărcate - sezonul de cumpărături de Crăciun.

În decembrie, marketerii au o nouă ocazie de a atinge cifre de vânzări record, în special în această săptămână, potrivit unei analize realizate de specialiștii de la RTB House. În mod surprinzător, începând cu mijlocul lunii decembrie, vânzările online încep să scadă semnificativ. Consumatorii sunt așteptați să revină în magazinele online imediat după Crăciun.

RTB House, companie globală care oferă advertiserilor tehnologii de retargetare bazate pe deep learning, a realizat o analiză a obiceiurilor de consum pe durata lunii decembrie, una dintre cele mai aglomerate perioade pentru industria ecommerce. Analiza a fost derulată în mai multe țări din Europa, America Latină, Africa, regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu, Africa și Statele Unite ale Americii.

Fluxul cumpărăturilor online în perioada sărbătorilor

În România, utilizatorii vizitează magazinele online pentru a-și face cumpărăturile de sezon cu mult timp înaintea Crăciunului. De exemplu, cea mai aglomerată zi de cumpărături din această lună este 18 decembrie. În această zi, traficul de vizitatori în magazinele online este cu 11% mai mare decât media lunară. Totodată, cumpără cu 61% mai mult decât indică media lunii decembrie.

Potrivit datelor RTB House, în a doua parte a lunii decembrie, cu aproximativ o săptămână înaintea Crăciunului, frecvența vizitelor în magazinele online începe să scadă considerabil, atingând cel mai scăzut nivel chiar în Ajunul Crăciunului. În această zi, numărul vizitatorilor scade cu circa 28% față de media lunii decembrie. Totodată, numărul tranzacțiilor scade cu aproximativ 57% față de media lunară.

„Se pare că în decembrie cumpărătorii online fac cele mai multe achiziții în prima parte a lunii, nu le lasă pentru ultimul moment. Cumpărăturile finale sunt efectuate în magazinele fizice. Prin urmare, este important să ținem cont de activitățile specifice din această perioadă pentru a menține un nivel de interacțiune cu clienții cât mai ridicat, astfel încât să generăm o creștere a vânzărilor totale.

Perioada sărbătorilor de iarnă reprezintă o oportunitate excelentă pentru retaileri să-i activeze pe acei clienți care nu au mai vizitat magazinul online de câteva săptămâni și care nu au mai făcut nicio achiziție. Retenția pe termen lung a clienților și în special a celor care fac cumpărături în mod frecvent este scopul final pentru mulți  marketeri. Imediat după Ajunul Crăciunului apare o nouă creștere a cumpărăturilor, iar cei care fac cumpărături mult mai târziu sunt o parte importantă a cumpărătorilor din Decembrie”, declară, Cătălin Emilian, Country Manager RTB House România și Bulgaria.

Fluxul de vizitatori și numărul de tranzacții începe să crească treptat după Ajunul Crăciunului. De exemplu, pe data de 27 decembrie, numărul vizitatorilor este cu 3% mai mare decât media lunii decembrie, iar numărul tranzacțiilor este cu aproximativ 3% peste media lunară.

„Creșterea numărului de vizitatori și a cumpărăturilor după Crăciun se datorează nevoilor pe care clienții le  au pentru Anul Nou, care este de asemenea o oportunitate pentru retaileri să-și majoreze încasările. De aceea este extrem de important ca strategia de advertising să fie stabilită în funcție de tendințele din online. Retargetarea personalizată a utilizatorilor este un instrument important de a individualiza mesajele trimise clienților într-un mod cât mai precis pe întreaga perioadă a sărbătorilor de iarnă. Cu ajutorul tehnologiilor AI și al algoritmilor deep learning folosiți în retargetare, marketerii pot livra conținut creativ în care să fie afișate produsele dorite de fiecare consumator în parte”, subliniază Cătălin Emilian.



Citeste si