Cărți de business pentru concediu? Avem noi câteva sugestii

Dacă vrei să intri în contact cu idei noi, moduri de gândire și un ansamblu de cunoștințe de business diverse, atunci lectura este importantă.

Indiferent dacă îți place să asculți audiobook-uri în timpul călătoriei tale sau preferi să îți petreci timpul liber răsfoind o carte pagină cu pagină, devoratorii de lectură caută întotdeauan ceva bun de consumat. Așa că venim în ajutor și îți propunem o listă de cărți de business pe care să le devorezi în următoarele pauze de lectură.

The 5 Dysfunctions of a Team, de Patrick Lencioni 

Această carte vă va ghida cu ajutorul unor perspective noi și bune practici pentru construirea echipelor. Cel mai important lucru pe care îl puteți face pentru compania voastră în orice etapă a afacerii este să învățați continuu să lucrați împreună eficient. Oricare angajat din companie aduce la masă ceva unic și este sarcina ta, ca lider al afacerii, să te asiguri că toate aceste lucruri sunt puse împreună pentru a genera atât valoare și productivitate business-ului, cât și un mediu de lucru sănătos.

Who Moved My Cheese? de Spencer Johnson

Atunci când lucrurile merg prost în afaceri, nu pierde prea mult timp gândindu-te la ceea ce s-a întâmplat. Când lucrurile se schimbă, concentrează-te pe soluții. Schimbarea este bună. În Silicon Valley asta se numește disruption și este ceea ce îi determină pe antreprenori să inoveze și să meargă mai departe în business. Această carte este recomandată oricui își dorește să fie disruptive, pentru ca apoi să recunoască anumite aspecte relevante și să le adopte în afacerea lor. 

The Hard Thing About Hard Things, de Ben Horowitz

Este una dintre cele mai reale cărți pentru un CEO și lider de business. Adesea, atunci când ne uităm la o afacere din exerior pare că totul le merge foarte bine. Totuși, realitatea poate fi diferită, pentru că să susții un startup nu este întotdeauna ușor. Această carte trebuie să fie citită de orice antreprenor pentru că te învață cum să te concentrezi la drum, nu la peretele din fața ta, atunci când sunt atât de multe lucruri care se schimbă la nivel intern și extern și care îți pot afecta compania. De exemplu, atunci când cineva învață să conducă o mașină de curse, una dintre primele lecții învățate este că atunci când se apropie de o curbă cu o viteză de 200km/h, nu trebuie să se concentreze la perete, pentru că va intra direct în el. 

The E-Myth Revisited, de Michael E. Gerber

Această carte te va învăța despre diferența și importanța de a lucra la afacerea ta mai degrabă ca un antreprenor, decât ca un tehnician. Cu alte cuvinte, aici sunt evidențiate avantajele de a lucra la aspectele care sunt cele mai importante, nu cele mai urgente. 

Emotional Intelligence 2.0, de Travis Bradberry

Liderii nu sunt definiți de sentimentele lor, ci de modul în care le gestionează în fața celorlalți. "Emotional Intelligence 2.0" explică modul în care conștientizarea comportamentelui tău și al celorlați într-o anumită situație și motivațiile care stau în spatele acelui comportament sunt cheia unui leadership mai eficient. Conștientizarea de sine, auto-managementul, conștientizarea socială și managementul relațiilor sunt trăsături esențiale pentru stilul de conducere al oricărui lider de business 

Thinking Fast and Slow, de Daniel Kahneman

Este o carte despre luarea deciziilor. Te va ajuta să înțelegi felul în care oamenii - clienți, colegi sau alți factori interesați - procesează informatii sau iau decizii, precum și capcanele în care cădem frecvent pentru că suntem oameni. Convenția sistemelor, cu acele caracteristici unice care le reprezintă, va arunca o lumină nouă asupra modului în care funcționează creierul tău și te va ajuta să schimbi modul în care percepi interacțiunile tale cu ceilalți.

 



Citeste si