Superman și pokemoni: cele mai neinspirate parole de pe net

A fost analizată tendința de reutilizare a parolelor și tiparele de modificare ale acestora și s-au descoperit mai multe obiceiuri proaste întâlnite la un număr mare de utilizatori.

Despre importanța parolelor se vorbește de mult timp și din ce în ce mai mult, mai ales când se știe că aceste date sunt disponibile pe Dark Web pentru sume modice. De exemplu, un hacker poate să îți acceseze contul de Gmail pentru numai un dolar.

Chiar și așa, oamenii nu par să se preocupe suficient de acest aspect, dacă ne uităm la un studiu realizat asupra unei mase de 61 de milioane de parole de către Virginia Tech și Dashlane, o aplicație pentru gestionarea parolelor.

Unul dintre acestea este așa-numitul ”password walking” și face referire la parolele care conțin caractere - litere sau cifre – amplasate adiacent pe tastatură, cum ar fi  „qwerty” sau „123456”.

Chiar dacă unele site-uri nu permit astfel de combinații tocmai pentru a susține nivelul de siguranță al contului utilizatorilor, aceștia din urmă găsesc, totuși, modalități pentru a veni cu o parolă slabă, precum „1q2w3e4r” sau „1qaz2wsx”.

O altă descoperire interesantă a fost aceea că utilizatorii au o înclinație ciudată spre personalități care fac parte din cultura populară („superman”, „pokemon”, „slipknot”) sau echipe de fotbal („liverpool”, „chelsea”, „arsenal”).

Și dacă aceste exemple nu sunt suficiente ca să vă convingenți cât de neinspirate sunt alegerile utilizatorilor, să știți că mulți au decis că este în regulă să își pună drept parolă numele brandului care deține website-ul respectiv. Astfel, „myspace” și „linkedin” sunt pe locul unu și trei în alegerile utilizatorilor. Drept rezultat, s-au numărat printre cei ale căror conturi le-au fost sparte în timpul breșelor majore care au avut loc pe cele două platforme.

Dacă sunteți curioși să vedeți și alte exemple de abordări caudate ale parolelor, găsiți studiul integral aici.

Pentru o securitate sporită, pe lângă parola solidă, puteți recurge și la autentificarea în doi pași, care presupune introducerea parolei și a unui cod primit pe un alt dispozitiv. Mai mult decât atât, un startup românesc vine cu o abordare nouă și verifică identitatea utilizatorului pe baza modului în care tastează, iar de curând au lansat extensia de Chrome. 



Citeste si