Cheltuieli de care trebuie să țină cont orice antreprenor începător

Unii ar spune că în afaceri ai nevoie de un pumn de bani și un gram de noroc, dar nu trebuie să uităm nici de o planificare corespunzătoare a bugetului. Pe lângă costurile inițiale pe care le ai pentru a pune un business pe picioare, sunt şi unele cheltuieli operaționale pe care trebuie să le iei în considerare.

Anticipându-le și gestionându-le din timp, te vor ajuta să-ți crești afacerea cu succes. Mai jos îţi prezentăm principalele aspecte care sunt neglijate total sau parțial de către antreprenorii la început de drum, dar care pot avea un impact negativ asupra afacerii pe termen lung.

Cheltuieli juridice

Chiar și cele mai mici afaceri au nevoie de o anumită acoperire legală în vigoare, fie că este vorba despre înregistrarea firmei, obținerea licenței de activitate sau pur și simplu sfaturi juridice pentru cum să îți împarți compania între asociați sau cum să controlezi administratorul firmei. Toate aceste lucruri sunt stipulate într-un contract și vei avea nevoie de un avocat care să se ocupe de ele. Dar ele vin cu un un cost, așa că trebuie să îți faci bine temele și mai ales bugetul corespunzător.

Costuri salariale

Vorbind cu antreprenorii, majoritatea dintre ei spun că au făcut de toate la început - de la producţie, ambalare și vânzare, până la curățenie în birou / depozit și livrare de produse cu dubița. Între timp, însă, pe măsură ce afacerea crește, ajung într-un punct în care trebuie să angajeze oameni ca să poată facă față solicitărilor și să crească. Pe lângă salariul de bază, costurile aferente unui angajat mai includ bonusuri sau concedii de odihnă, medicale sau pentru creșterea copilului care s-ar putea să te aducă la sapă de lemn dacă nu le gestionezi corect. Ai putea economisi bani oferind mai multă flexibilitate în numărul de ore de muncă, posibilitatea de a lucra de acasă ori atragerea unor beneficii care fac jobul mai atrăgător, dar nu te vor mai costa mult pe termen lung.

Costuri de promovare - marketing și social media

Indiferent de domeniul tău de activitate, vei avea nevoie să îți promovezi produsele sau serviciile pe care le oferi consumatorilor. O greșeală pe care o fac mulți antreprenori la început de drum este să subestimeze costurile de promovare, crezând că asta se rezumă doar la poze pe Facebook și Instagram, fără o strategie bine pusă la punct. Totuși, o promovare făcută bine te ajută să îți faci un nume, să construiești un brand awareness și o bază de clienți. Pentru a economisi în această zonă, poți lucra cu agenții de marketing online, fără a face angajări in-house pe partea de marketing și social media.

Asigurarea afacerii

Suntem atât de obișnuiți cu ideea că „nu mi se poate întâmpla mie”, încât ignorăm aspecte importante nu doar din viața personală, dar și în afaceri. Mulți antreprenori sunt preocupați de acțiunile fizice de structurare și construire a planului de afaceri și uneori uită sau lasă pe ultimul plan asigurarea afacerii. În funcție de business, ai putea fi surprins de lucrurile care trebuie acoperite, mai ales acolo unde există un risc. Poți cere unui expert în asigurări să verifice planul de afaceri ca să ai o idee privind bugetul necesar, dar la final ar trebui să faci o evaluare completă. Astfel, vei economisi bani pe termen lung asigurându-te că ai minimizat riscurile.

Costuri de producție

Linia de producție ar putea fi cea mai costisitoare investiție în business și cu cel mai ridicat preț. Costurile de producție trebuie luate în considerare nu doar pentru a stabili bugetul necesar, dar și pentru a stabili prețul pe care îl vei percepe pentru produsul final. Este destul de greu să păstrezi clienții atunci când ești nevoit să pui un preț sau să-l ridici pe cel actual, așa că este recomandat să nu subestimezi aceste costuri, întrucât te-ai putea trezi că linia ta de producție lucrează în pierdere. O soluție pentru a acoperi aceste costuri de producție și pentru a te extinde pe termen lung este linia de credit. Iată condițiile unei linii de credit, de exemplu, de la Banca Transilvania.

Cheltuieli neprevăzute

Printre cele mai frecvente provocări menționate de antreprenorii români sunt schimbările imprevizibile din mediul de afaceri şi efectele macroeconomice care îi bulversează, iar la acestea se adaugă și problemele întâlnite la nivelul firmei. Poate părea paradoxal când auzi că trebuie să fii pregătit pentru situațiile imprevizibile, dar este important să ai un buget pentru situații de urgență. Un exemplu ar putea fi înlocuirea sau repararea echipamentului. Partea bună este că eficientizăm tot mai mult operațiunile cu ajutorul tehnologiei, dar asta înseamnă și că depindem tot mai mult de aceasta.

 

 



Citeste si