- 14 Ianuarie 2019
Cinci cărți de business pe care trebuie să le citească antreprenorii
Autorul Daniel Kahneman, laureat al Premiului Nobel și psiholog, și-a dedicat cea mai mare parte a carierei sale înțelegerii mecanismelor de luare a deciziilor. Această carte este o explorare a celor două sisteme pe care le folosim pentru a forma judecăți: unul mai mult sau mai puțin impulsiv și puternic influențat de emoție și unul care ține de procesele noastre de gândire mai lente și mai analitice. Mulți dintre noi încearcă să ia rapid decizii mai bune mai rapid, iar această carte oferă sfaturi, care pot fi aplicate, despre cum putem face asta, în timp ce explică felul nostru de a fi.
Povestea mea, de Michelle ObamaFosta primă doamnă a Statelor Unite, Michelle Obama, face o cronică a experiențelor ce au format-o, pornind de la copilăria petrecută în partea de sud a orașului Chicago, trecând prin anii în care a fost director executiv și a trebuit să îmbine responsabilitățile de mamă cu cele profesionale, și ajungând la anii petrecuți la Casa Albă. Ea descrie reușitele și dezamăgirile, atât pe plan public, cât și personal. „În răstimpul până la publicarea cărții Becoming în toamna aceasta, sper că și voi vă veți gândi la propriile povești și am încredere ca asta vă va ajuta să deveniți orice doriți. Poveștile voastre sunt cele pe care le aveți acum și pe care le veți avea mereu și sunt poveștile pe care trebuie să vi le asumați”, declara Michelle Obama.
THE HARD THING ABOUT HARD THINGS: BUILDING A BUSINESS WHEN THERE ARE NO EASY ANSWERS, de BEN HOROWITZPentru mulți antreprenori, această carte este „biblia antreprenorială”, întrucât multe lecții preluate de aici pot fi aplicate în viața de zi cu zi. Antreprenorii care au citit această carte spun că au înglobat cu succes părți din ea în strategiile interne în ceea ce îi privește pe directorii executivi și angajați.
NETFLIXED: THE EPIC BATTLE FOR AMERICA’S EYEBALLS, de GINA KEATINGJurnalista Gina Keating povestește turbulențele prin care a trecut compania în drumul spre succes și încercarea sa de a inventa două noi tipuri de afaceri - închirierea de filme și streaming video online - intrând în competiție cu marii jucătorii din piață, printre care Google, Hulu, Amazon și alte companii cu transmisiune prin cablu. Keating și-a scris cartea în baza unor interviuri ample și a anilor în care a acoperit subiectul Netflix ca reporter. Cartea este despre efortul unui startup care a vrut să redefinească o industrie și a reușit datorită unei strategii și a unei echipe bune.
POWER UP: HOW SMART WOMEN WIN IN THE NEW ECONOMY, de MAGDALENA YESILMagdalena Yesil este un antreprenor devenit investitor care lucrează în Silicon Valley de mai mult de 25 de ani. Ea este cunoscută, mai ales, pentru faptul că a fost primul investitor în Salesforce, devenită o companie de miliarde de dolari care a deschis drumul spre cloud computing. În cartea sa, Yesil îndeamnă femeile să privească dincolo de statisticile alarmante privind diversitatea la locul de muncă, să aibă curaj pentru a intra lumea tech sau orice alt domeniu, dar și să fie pregătite să facă față provocărilor. Magdalena Yesil abordează teme precum asumarea deciziilor de carieră și gestionarea riscurilor, recunoașterea meritelor pentru muncă și recrutarea aliaților în promovarea unui loc de muncă încurajator pentru toată lumea.