Companiile au pierdut încrederea și loialitatea generațiilor X și Z

Tinerii din generațiile X și Z sunt gata să părăsească o companie și să meargă la concurență sau să-și deschidă propria afacere dacă organizațiile nu sunt dispuse să găsească un echilibru între interes social și profit.

În loc ca organizațiile să își schimbe modul în care percep scopurile sociale, majoritatea milenarilor (24 - 35 de ani) și tinerilor din generația Z (19 - 23 de ani) cred că acestea merg în direcția opusă. Respondenții consideră că există o diferență semnificativă între o afacere motivată de un scop social și modul în care funcționează de fapt. Aceștia au așteptări mari decât ceea ce li se oferă, în prezent, din partea liderilor de business.

În cadrul studiului Deloitte Millennial Survey, compania a chestionat 10.455 de tineri din generația millennials și 1.844 de tineri din generația Z la nivel global și observă o schimbare semnificativă a opiniilor acestora pe parcursul unui an. Dintre ei, doar 48% consideră că business-urile au un comportament etic, o scădere masivă față de anul trecut (65%). O diferență majoră vedem și atunci când vine vorba despre implicarea liderilor în chestiuni care țin de îmbunătățirea societății. Astfel, 47% dintre tineri consideră că liderii ajută societatea, spre deosebire de 62%, procentul celor care au afirmat acest lucru în 2017.

În plus, 75% consideră că liderii / afacerile se concentrează, mai degrabă, pe agendele proprii decât pe societate la scară largă, iar 62% spun că singura ambiție pe care o au aceștia este de a face bani. 

Aceste rezultate ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru companii din mai multe motive. În primul rând, crește puterea de cumpărare a generațiilor X și Z, iar într-o piață în care nu duc lipsă de alegeri, ba dimpotrivă au luxul de a alege dintr-o piață care abundă în oferte, pot oricând să meargă la concurență dacă nu se regăsesc în politica organizațiilor.

În al doilea rând, aceste categorii de vârstă reprezintă viitorul forței de muncă și este o greșeală din partea companiilor să ignore faptul că ei caută organizații care au un mod de gândire orientat spre obiective de dezvoltare socială.

 



Citeste si