- 22 Martie 2016
Cu ce mai poate veni diferit o aplicație de dating? Povestea românilor de la Intersect
Intersect este o aplicație care îți permite să interacționezi cu persoane care se află sau s-au aflat în același loc cu tine. Unul dintre creatorii acesteia, Laurențiu Ion, spune că a dezvoltat platforma dintr-o nevoie personală. I-a plăcut o fată la metrou și a vrut să afle mai multe despre ea.
Într-o lume în care aplicațiile de dating au devenit la fel de populare ca marile rețele sociale, iar limitele dintre online și offline s-au micșorat, trei români lucrează la o aplicație pe care o vor diferită. Intersect e folosită de liceenii din România, arată ca o aplicație de dating, dar e prezentată ca o modalitate de a-ți face noi prieteni. Cu toate acestea, momentul în care celor trei le-a venit ideea se leagă de dorința de a intra în vorbă cu o fată.
Doi ani ne-a luat să o punem cum trebuie la punct. Prima dată am încercat să o implementăm într-un cămin, însă nu a mers așa bine
Aplicația îți permite să găsești persoanele care s-au aflat într-un anume loc, la o anumită oră. În urma căutării, Intersect îți va afișa o listă cu profilele persoanelor care îndeplinesc condițiile, iar apoi vezi dacă reucnoști persoana care ți-a făcut cu ochiul. Deși e pe piață de mai bine de un an, ultima variantă a introdus și posibilitatea de a "da timpul înapoi", adică să te uiți pe lângă cine ai trecut la o anumită oră.
Dezvoltare timp de doi ani”Bianca era în fața mea, i-am zâmbit și mi-a zâmbit și ea înapoi. Mă fascina, mi se părea foarte interesantă. Din cauza faptului că era foarte aglomerat nu am avut curajul să vorbesc cu ea”, ne povestește Laurențiu. „Am vrut să dezvolt o aplicație care mă poate ajuta cu problemele de tipul ăsta”. Împreună cu Alex Dobrin și Bogdan Tîrcă a creat Intersect.
”Primul meu experiment a fost cu un chat de proximitate, un chat room, unde lumea se putea conecta pentru a interacționa. Era practic Intersect într-un stadiu mai primitiv. Când am dezvoltat actuala aplicație, am primit ajutor de la Innovation Labs printr-un program de pre-accelerare. Am mai lucrat și la un alt proiect înante, Wabbit, tot ceva de tipul ăsta”, mai spune Laurențiu. Wabbit era tot o aplicație de dating, care a fost dezvoltată și a ajuns la Intersect.
Procesul de creație al lui Intersect a durat nu mai puțin de doi ani, iar în momentul de față, aplicația este folosită aproape exclusiv de către liceeni: ”Doi ani ne-a luat să o punem cum trebuie la punct. Prima dată am încercat să o implementăm într-un cămin, însă nu a mers așa bine. Ei se vedeau zilnic între ei, nu aveau nevoie să se găsească ulterior, locuind toți în același loc. Pe licee vrem să ne axăm noi. Toți elevii sunt foarte entuziasmați de aplicația asta. Din câte am observat eu, Intersect este utilă fetelor mai mult, deoarece ele nu prea vor să facă primul pas. Am ajuns virali în licee prin recomandări între elevi. Nu am avut o campanie de marketing propriu-zisă”.
Investiție de 25.000 de euroCei trei cofondatori au venit cu bani de acasă și au fost ajutați ulterior de doi investitori. Suma totală investită se învârte în jurul a 25.000 de euro: ”Am venit fiecare cu ceva bani din buzunarele proprii și am reușit să strângem câteva mii de euro. Am mai primit încă 20.000 de euro după, din partea a doi investitori, Sorin Dăianu și Alex Morar. Investiția totală s-a ridicat la 25.000 de euro. Am fost evaluați la 3 milioane de dolari în Silicon Valley. Și e doar prima parte a seed round-ului. Proiectul n-a fost gândit sau pornit pentru exit. Tot timpul am avut o misiune clară în față. Doar în cazul în care nu putem noi să-l ducem mai departe, atunci îl vom ceda. Noi vrem să construim viitorul”.
Laurențiu a mai lucrat în domeniul antreprenoriatului și a studiat serios fenomenul startup-urilor din Sillicon Valley. El ne-a povestit prima sa experiență în ”Nirvana startup-urilor”: ”Prima dată când am ajuns în Sillicon Valley eram în liceu. Mi s-a părut fascinantă cultura spațiului de lucru de acolo. Ai toate condițiile necesare pentru a construi ceva cum trebuie. Nu funcționezi după un program nepermisiv, poți lua câte pauze vrei, ai și mâncarea gratuită peste tot. Am mai lucrat și cu alte startup-uri unde am fost angajat. Știu destul de bine domeniul. Când eram mic, eram pasionat de jocuri video. Am lucrat două luni și la Ubisoft să iau pulsul acestui domeniu, însă nu am fost așa încântat de ce am descoperit acolo”.
Ne certăm foarte rar, iar atunci când o facem ne împăcăm imediat, a doua zi. Suntem toți pe aceeași lungime de undă
”Ne-a luat doi ani să dezvoltăm Intersect din cauză că tehnologia nu era așa dezvoltată la vremea când ne-am apucat noi. Timing-ul nu era bun. Aplicația folosea foarte multă baterie. Am vrut să reducem la minim consumul, asta a fost una dintre cele mai mari provocări. De codare noi ne-am ocupat, suntem pricepuți în privința asta. Contează foarte mult faptul că suntem prieteni de dinainte. Ne certăm foarte rar, iar atunci când o facem ne împăcăm imediat, a doua zi. Suntem toți pe aceeași lungime de undă. La majoritatea startup-urilor asta e o mare problemă. Cearta dintre fondatori este unul dintre principalele motive pentru care eșuează”, mai spune Laurențiu.
Intersect a explodat în popularitate în ultima săptămână, după relansare și o campanie de promovare agresivă. A reușit chiar să ajungă pe primul loc în România atât în AppStore, cât și în Google Play: ”Acum avem 120.000 de utilizatori, avem probleme cu serverele, abia mai fac față. Suntem peste Tinder sau Instagram și pe AppStore și pe Google Play. Suntem pe primul loc în România în secțiunea de Lifestyle", spune Laurențiu. Cu toate că aplicația funcționează asemănător cu Tinder, Hinge și Hitch, platforme de dating, Laurențiu susține că Intersect e diferită și susține că tinerii se pot cunoaște mai bine cu ajutorul produsului lor. În plus, o aplicație nouă poate să ajungă în topurile magazinelor online pentru că Instagram sau Tinder sunt acolo de aproximativ 4-5 ani, deci nu au avut un boost de trafic și descărcări în ultima perioadă.
Online dating-ul nu e natural, nu vrem să fim așa
Cu toate acestea, interacțiunea începe online și pe Tinder și se continuă apoi în viața reală. "Când folosești Tinder, nu ai context, vezi doar pozele respectivilor. Aici e altceva, aici e viața reală. E o metodă perfectă pentru spart gheața, pentru abordare. Online dating-ul nu e natural, nu vrem să fim așa. Vrem să ajutăm tinerii să se cunoască, lor le e destinată aplicația. De acolo continuă ei, offline. Poate fi folosită la fel de bine pentru a te împrieteni cu cineva, nu neapărat în mod romantic. Ținta noastră clară sunt adolescenții, ei flirtează, ei se joacă. Nu văd oameni de peste 25 de ani folosind această aplicație”.
”Acum suntem doar în România, nu funcționăm în străinătate, nu asta e ideea noastră. Am vrut să ajungem la toată lumea, să avem un reach mare. Să le facem viața mai ușoară. Am demarat procedurile pentru a muta sediul în Silicon Valley. Avem totul pus la punct. Am găsit chiar și investitori care ar fi interesați de proiectul nostru acolo. Totul merge foarte bine pentru noi”, a conchis Laurențiu.