Cum ajungi unul dintre cele mai îndrăgite branduri - exemplul Apple

Dorința de a deveni prima companie din lume evaluată la o mie de miliarde era visul multor companii tech, dar Apple a fost prima care a trecut linia de finiș. Chiar dacă, poate, ai visuri mai modeste pentru firma ta, sunt câteva reguli care au ajutat Apple să devină și unul dintre cele mai îndrăgite branduri.

Apple este primul brand tech evaluat la 1.000 de miliarde de dolari. A pornit dintr-un garaj, la fel ca multe alte business-uri, dar, spre deosebire de restul, a ajuns să câștige cursa trilioanelor. Steve Jobs a avut dintotdeauna visuri mărețe legate de această companie și lumea tehnologiei, iar succesorii lui duc mai departe cu succes munca începută de el. Publicația Entrepreneur a redus succesul companiei la trei reguli de aur:

Spargerea barierelor dintre clienți

La început, dorința lui Jobs era să existe un calculator în fiecare casă. Încă de atunci și până în prezent, Apple nu și-a limitat niciodată grupul țintă de clienți la o anumită categorie demografică sau alte caracteristici care să dividă piața. Cu alte cuvinte, produsele Apple sunt pentru toată lumea. 

În plus, reclamelele lor mainstream și conținutul de marketing rar folosesc un jargon tech privind specificațiile produsului. În schimb, compania creează mesaje care să fie înțelese de către persoane de orice vârstă și categorie socială. Aceasta se concentrează pe caracteristici care ar aduce un beneficiu imediat utilizatorului, cum ar fi rezoluția camerei, ecranul, spațiul de stocare, sau senzorul de amprentă. Această strategie a companiei a dus la o creștere de 15.000% a acțiunilor la bursă începând cu anul 2000. 

Crearea unei culturi de brand

Apple a reușit să creeze o comunitate de adepți poate mai devotată decât a oricărui alt brand din lume. Probabil fiecare dintre noi are un prieten care deține o întreagă colecție de dispozitive Apple și își schimbă telefonul la fiecare lansare de produs. Acești consumatori sunt și cei mai buni promotori ai unui brand. 

Entrepreneur remarcă faptul că strategia de creare a unei culturi de brand a început încă din anii '80, atunci când Steve Jobs a donat 9.000 de calculatoare în școli. A fost o strategie de marketing care a lucrat pe termen lung, întrucât a tatonat terenul pentru programul “Kids Can’t Wait” și a familiarizat elevii cu produsele Apple înainte ca aceștia să aibă unul acasă. În acest fel, o mare parte dintre consumatori au crescut folosind calculatoarele Apple în școală și puțini dintre ei vor alege altceva, indiferent de specificațiile tehnice. 

Războiul preţurilor

De-a lungul timpului, Apple a urmat aceleași modele de prețuri chiar dacă erau semnificativ mai mari decât ale competitorilor. Diferența este că Apple s-a concentrat pe a promova experiența unică și propunerea de valoare pe care o vinde utilizatorilor. Steve Jobs a avut această abordare pentru a arăta de ce produsele Apple sunt superioare altora de pe piață și costă mai mult.

Entrepreneur remarcă faptul că până în 2007, când a apărut primul dispozitiv iPhone, telefoanele veneau în toate formele și dimensiunile. Apple a dat tonul unui nou design pe piață, iar mulți producători au început să creeze dispozitive mobile cu același aspect, în timp ce iPhone a rămas un punct de reper standard pentru noile produse. Așadar, nu te strădui să depăsești competitorii cu prețuri mai mici și oferte speciale. În schimb, încearcă să arăți maselor că produsul și experiența pe care le-o oferi sunt net superioare.

Foto credit: duha127 / Deposit Photos

 

 



Citeste si