Piața recrutării în 2017: peste 70% dintre candidați își caută un job de pe smartphone

Un studiu realizat de platforma de recrutare SmartDreamers arată perspectiva pe care companiile și candidații o au asupra recrutării. Astfel, 85% dintre companii spun că este dificil să găsească candidați, în timp ce 79% dintre candidați spun că este greu să-și găsească un job.

Care sunt cele mai importante concluzii ale studiului derulat între 1 și 31 martie 2017?

  • 71,59% dintre candidați folosesc un smartphone sau alt dispozitiv mobil atunci când caută un job, însă doar 54,5% aplică de pe un astfel de device.
  • 85,49% dintre companii consideră că este greu să găsească candidații potriviți.
  • 78% dintre companii au efectuat, anul trecut, între 0 și 80 de angajări. Anul acesta volumul de angajări rămâne constant, cu o ușoară creștere în rândul celor care intenționează să angajeze între 81 și 150 de angajați.
  • 68,47% dintre companii au o pagină de cariere, iar procesul de aplicare durează aproximativ 5 minute în aproape 63% dintre cazuri.
  • 78,41% dintre candidați afirmă că e greu să își găsească un job pe măsura așteptărilor.
  • Găsirea unor candidați potriviți este principala problemă a recrutorilor, iar calitatea aplicărilor se regăsește în topul provocărilor pentru următorii 5 ani.

Dintre companiile respondente, 62,16% au un departament de HR format din 1 până la 3 persoane. Totodată, în cazul a 24,32% dintre companii, departamentul de resurse umane depășește 6 membri.

Deficit de personal calificat

Este dificil să găsești candidații potriviți în situația actuală a pieței muncii? Un procent foarte mare, de 85,49%, au răspuns afirmativ la această întrebare. La capitolul Employer Branding, 46% dintre companii consideră că brandul lor de angajator nu este competitiv pe piața muncii.

Ce părere au candidații?

Cât de greu găsesc aceștia un job? Respondenții acestui studiu au fost întrebați dacă, în actuala piață a muncii, își găsesc cu greu un job adaptat experienței profesionale adunate. Aproape 79% au răspuns afirmativ la întrebarea de mai sus. Printre motivele care generează această situație, în opinia candidaților, se numără: pierderea interesului după lipsa de feedback din partea companiilor (50,16%) și un număr insuficient de joburi adaptate experienței candidaților (45,57%).

Studiul s-a derulat în luna martie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 111 companii și 788 de candidați din zona CEE. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la nivelul întregului eșantion.



Citeste si