E nevoie de un sat întreg pentru a crește un brand

Una dintre cele mai bune modalități de a dezvolta o afacere mică este să creezi sau să te alături unei comunități mai mari. Există multe tactici pe care companiile pot să le folosească pentru a stabili o conexiune cu comunitatea.

Consiliul Tinerilor Antreprenori, organizație compusă din cei mai promițători tineri antreprenori din lume, au câteva sugestii despre cum antreprenorii își pot construi comunități.

Creați un program de loialitate

Un program de loialitate sau remunerare este o modalitate simplă de a face clienții să se întoarcă regulat. Sunt multe modele de business care pot crea un astfel de program, inclusiv saloane, cafenele, restaurante și buticuri. Știți deja despre programele clasice de loialitate în retail, de tipul „cumperi un produs și primești unul gratis”. Dar puteți să vă gândiți la recompense mai creative. De exemplu, dacă aveți un magazin online, puteți oferi premii speciale clienților care acumulează un număr mare de achiziții. Publicați pe site-ul vostru numele clienților (desigur, cu permisiunea lor) și statistici ale afacerii pentru a transforma totul într-o competiție prietenoasă.

Stabiliți parteneriate cu alte companii

Adesea, afacerile locale mici își pot întări poziția pe piață și pot construi o comunitate stabilind prin parteneriate cu alte companii, chiar și concurenți. De exemplu, restaurantele se pot alinia cu alte organizații din industrie pentru a organiza un eveniment de degustare a bucatelor sau un festival de street food. De asemenea, puteți publica un ebook sau un ghid pentru clienți pe o anumită temă, în funcție de domeniul vostru de activitate. Atunci când vă cuplați cu alte companii, toată lumea are de câștigat de pe urma parteneriatului.

Strângeți bani în scopuri caritabile

Participați sau chiar organizați evenimente de caritate, cum ar fi concerte, maratoane sau licitații de strângere de fonduri. Acestea sunt modalități bune de a vă ajuta comunitatea în mod direct, să întâlniți oameni noi și să vă faceți reclamă. Pentru cea din urmă, nu uitați să anunțați presa, inclusiv ziare, posturi de radio și posturi locale de televiziune. Puteți, de asemenea, să oferiți o parte din profit unui ONG, într-o anumită perioadă a anului, Crăciun sau de Paști. Contribuția voastră la diverse scopuri nobile ajută pe toată lumea, inclusiv pe voi.

Construiți-vă autoritatea prin predare

Indiferent de tipul de afacere pe care o dețineți, probabil aveți clienți și potențiali clienți care ar vrea să afle mai multe despre industria voastră. Puteți să vă construiți autoritatea și să deveniți mai bine cunoscuți în comunitate în mai multe moduri. Unul dintre acestea este să participați în calitate de speaker la conferințe și evenimente de business. În funcție de domeniul și nivelul de expertiză, ați putea chiar să lansați un curs online. Poate fi vorba despre un webinar sau o serie de video-uri disponibile oricând.

Construiți o comunitate online

Brandurile mari preferă să-și creeze comunități online pe site-uri pentru membri, forumuri si pagini de social media. Puteți împrumuta astfel de tactici pentru a le aplica în afacerea voastră, chiar dacă la o scară mai mică. Puteți crea unui blog, un canal de YouTube sau o pagină de social media pentru a stabili o legătură și cu publicul țintă. Ideea principală este să creați conținut care să-i implice pe consumatori la conversație, nu doar să fie publicitar. Încurajați-vă cititorii și folower-ii să trimită propriul conținut, cum ar fi comentarii și fotografii. Organizați sondaje pentru a afla mai multe despre ei, răspundeți la comentarii și întrebările de pe paginile voastră de social media pentru a încuraja interacțiunea.

Gândiți-vă la afacerea voastră nu doar ca la o sumă de produse și servicii pe care le vindeți, ci fiind o parte integrantă a comunității.



Citeste si