- 18 Aprilie 2019
Cum să conduci angajații care lucrează de la distanță. Exemplul Google
Compania are aproape 100.000 de angajați, în 50 de țări, de pe 5 continente, ceea ce reprezintă o adevărată provocare. Iată ce recomandări au cei de la Google.
Cunoaște-ți oamenii.Angajații apreciază managerii și colegii cărora le pasă de ceea ce li se întâmplă în afara programului de muncă. Astfel, Google recomandă ca ședințele să înceapă cu niște conversații pe o notă mai personală, de exemplu, cum și-au petrecut weekend-ul. De asemenea, trebuie discutat calendarul și stabilirea ședințelor, astfel încât să fie la ore convenabile pentru fiecare, în funcție de program și stil de lucru.
Stabilește limite clare.În loc să se facă presupuneri sau să fie lăsate lucrurile la voia întâmplării, comunicați clar instrucțiunile privind comunicarea (răspuns la email, lucru peste program, timpi de răspuns, schimbul de informații între fusuri orare), ședințele (când angajații ar trebui și nu ar trebui să țină ședințe în afara programului), calendar (timp personal, vacanță).
Întărește conexiunile.Este dificil să construiești încredere între colegi, mai ales ales atunci când este vorba de sute sau mii de angajați, care mai și lucrează la distanță. Cei de la Google recomandă, din nou, stabilirea unei conexiuni personale, cu mesaje sau discuții telefonice despre viața de după muncă, desigur, fără a fi prea intruziv. De asemenea, ar fi bine să existe cât mai multe ocazii în care angajații să fie împreună și să interacționeze.
Asumă-ți leadership-ul.Rolul de manager sau team lead nu ar trebuie să fie subestimat. Cercetătorii Google spun că managerii care conduc cu propriul exemplu și care depun efort în plus pentru a cunoaște membrii echipei care lucrează la distanță pot avea un impact semnificativ.