Cum să fii o reală influență în branșa ta

E greu să spunem că fenomenul startup mai este la început. Indiferent că vorbim de România sau de altă țară. Piețele deja încep să devină saturate, ideile încep să nu mai aibă atâta originalitate. Ca să fii cu adevărat unic pe piața ta a devenit aproape imposibil.

Însă nimeni nu-ți va cere asta. Te poți asigura, în schimb, că poți deveni unul dintre liderii branșei în care ai ales să activezi. Și ca să ajungi acolo ai nevoie să respecți câteva norme, câțiva ”stâlpi” după care să te ghidezi. Mai jos poți vedea la ce mă refer.

Încredere

Ca să poți să avansezi în business și pentru ca lumea să te ia în serios trebuie să ai grijă cum te afișezi. Trebuie să inspiri încredere, lumea să știe că poate intra în afaceri cu tine fără să riște să fie nemulțumită. Este unul dintre cele mai importante lucruri și în viață, deopotrivă.

Individualitate

Trebuie să ai grijă să fii diferit. Trebuie să te diferențiezi de ceilalți, să ieși în evidență. Fii foarte clar în exprimarea scopului tău și ai grijă mare să fii înțeles de ceilalți. Trebuie să mergi direct la țintă cu ceea ce vre să faci.

Valoare

Ai grijă se creezi valoare peste tot unde alegi să lucrezi, sau, desigur, în propriul tău startup. Trebuie să știi foarte bine ce aduci tu companiei, la ce te pricepi, sau la ce nu te pricepi. Axează-te pe domeniul tpu de expertiză și lasă-i pe alții să se ocupe de ale lor.

Colaborare

Aici trebuie să fii stăpân pe tine și pe arta conversației. Identifică liderii branșei tale și împrietenește-te cu ei. Fii drăguț și multe uși ți se vor deschide. Poți fi cool prin asociere, la fel ca elevii ăia de liceu din filmele americane.

Comunicare

Poate cel mai important lucru. Trebuie să fi în permanentă conexiune cu toată lumea. Să te asiguri că fiecare persoană cu care ai avut legătură în business până acum să știe cu ce te mai ocupi. Nici nu are rost să menționez aici prezența pe rețelele sociale, newsletterele, etc. Trebuie să ai grijă de toate.



Citeste si