Cum să găsești influencerul potrivit pentru afacerea ta

Spunea cineva, la un moment dat, că nu trebuie să ai încredere în cei care își spun influenceri. Fie că ne place, fie că nu, rolul influencerilor în marketing a crescut și dacă tot vrei să aduci pe cineva care să-ți promoveze afacerea, măcar asigură-te că alegi persoana potrivită.

Noii influențatori sunt utilizatorii rețelelor sociale care au o comunitate fidelă. Câteodată, nu te ajută nici o întreagă armată de PR-iști așa cum o poate face un influencer. Sau dimpotrivă, ca să te convingi de influența acestuia, gândește-te că un tweet postat de Kylie Jenner ar fi costat Snapchat 1,3 miliarde dolari din valoarea de piață, doar pentru că aceasta se întreba dacă îl mai folosește cineva. Poate că nu o știi pe Jenner, dar cu siguranță știi de Snapchat și îți poți da seama de amploarea situației.

Chiar și în România au apărut agenții de impresariat care reprezintă influencerii. Și chiar cu marketplace-uri unde brandurile își pot găsi endorseri. Un exemplu este Mocapp, un proiect lansat de Florin Grozea, fostul component al trupei HI-Q.

Ca să faci o campanie bună de marketing trebuie să găsești influențatorul potrivit. Vivian Michaels scrie pe The Next Web despre criteriile pe care ar fi bine să le iei în considerare atunci când cauți o astfel de persoană. 

Reach

Deși nu este considerat a fi cel mai important factor, este esențial să te asiguri că influențatorul pe care l-ai ales ajunge la grupul tău țintă de consumatori. În caz contrar, va fi o risipă de timp și de bani încercând să ajungi la oameni care nu sunt interesați de brandul tău.

În plus, i se spune influențator tocmai pentru că are capacitatea de a influența opiniiile și comportamentul oamenilor. Tocmai de aceea, un influencer cu o comunitate mică pe nișa ta este mai bun decât unul cu o comunitate mare, dar deloc relevant pentru tine.

Autenticitate

Un influencer care are mai puțin conținut sponsorizat este, de obicei, văzut ca fiind mai autentic și câștigă mai multă încredere din partea celor care îl urmăresc. Unul cu povești personale și convingătoare va fi acceptat mai bine decât unul care scrie recenzii lungi la produse. Oamenii vor să se regăsească în ceea ce aud și văd.

În plus, înainte să contactezi un influencer, evaluează-i influența. Sunt disponibile multe instrumente care pot monitoriza reputația sau pot analiza, printre altele, audiența influențatorului, cum ar fi demografia, autenticitatea și rata de interacțiune.    

Numărul mare de followeri nu este, neapărat, un indicator promițător al succesului campaniei, dacă marea majoritate dintre aceștia sunt profiluri false sau inactive. La fel, este posibil ca aceștia să urmărească alte câteva mii de conturi, așa că este probabil ca nici să nu observe postarea despre produsul tău.

Engagement

Rata de interacțiune este esențială. Dacă oamenii interacționează, adesea înseamnă că aceștia se vor întoarce și vor căuta să stabilească o relație cu influencerul. Pe de altă parte, este important și modul de interacțiune, dacă este naturală și oamenii reacționează favorabil la activitatea influențatorului. Pentru că, în cele din urmă, audiența lui va răspunde la fel și la promovarea brandului tău.

Relevanță

Trebuie să te asiguri că un influencer are conținut relevant pentru brandul tău. Nu este o strategie bună să apelezi la un influențator care face reclamă la orice produs, de la ciocolată și șampon, până la cauciucuri pentru bicicletă și florării.

Interese comune

Ar trebui să compari personalitatea influențatorului cu demografia brandului tău. Ai șanse mai mari să ajungi la publicul țintă dacă acestea sunt similare, pentru că oamenii au încredere în cei care au convingeri și idei asemănătoare cu ale lor. 

Platforma

La fel de importantă ca alegerea persoanei potrivite este și alegerea platformei pentru a spori gradul de recunoaștere a brandului. Desigur, greii rețelelor sociale, cum sunt Instagram, Facebook și YouTube, sunt printre cele mai bune opțiuni. Dar ține cont de faptul că trebuie să te adaptezi în funcție de nevoile tale și obiectivul campaniei.

Facebook este considerat a fi cel mai influent din grup și putem înțelege de ce, având peste 2 miliarde de utilizatori și numărul este mereu în creștere. YouTube are o influență semnificativă asupra adolescenților, 70% dintre ei fiind influențați de celebritățile de pe YouTube. În ultimii ani, influența socială pe Instagram a explodat. Aproape 80% dintre microinfluențatori folosesc Instagram pentru a distribui conținut. Acesta are peste 50% influență asupra obiceiurilor de cumpărare ale oamenilor. Mai mult de 2 miliarde de dolari sunt cheltuiți anual pe Instagram, ca platformă de marketing. 



Citeste si