Cum să-ți conduci angajații ca un antrenor de la Jocurile Olimpice

Managerii buni sunt, în multe feluri, precum antrenorii. Ei învață, corectează și își susțin jucătorii (în acest caz, angajații) în timp ce trec de la un nivel la altul.

Ce modalitate mai bună de a învăța cum să fii un șef bun decât să te uiți la antrenorii de la Jocurile Olimpice? Ei sunt cei care au transformat oamenii performanți în campioni și au împins câștigătorii să-și depășească limitele. Citește în continuare pentru a vedea cum poți să-ți îmbunătățești abilitățile manageriale după modelul antrenorilor olimpicilor:  

Gestionează fiecare angajat în mod individual

Bob Bowman, antrenorul lui Michael Phelps, cel care deține 23 de medalii de aur

„Unii oameni răspund la logică, alții răspund la motivație, în timp ce alții preferă să rămână singuri pentru a-și face treaba. Antrenorii și liderii trebuie să-și adapteze abordarea față de angajat în mod individual”, a declarat el într-un interviu pentru Fast Company, potrivit The Muse.

Asta nu înseamnă că ar trebui să favorizezi un angajat față de altul, ci mai curând să ții cont de faptul că fiecare persoană lucrează, gândește și este motivată diferit. De exemplu, este posibil să ai întâlniri regulate față în față cu un angajat căruia îi place să primească feedback constant. În același timp, ai putea comunica pe email cu alt angajat, care preferă să comunice în scris.

Recunoaște situațiile când trebuie să faci un pas în spate

Aimee Boorman, antrenorul american de gimnastică care a pregătit și a mentorat-o pe Simone Biles, medaliată cu aur

„Este jocul ei... Trebuie să îl execute, trebuie să aleagă să facă home-schooling și să lucreze ore suplimentare pentru a-și îmbunătăți tehnicile. Aceasta a fost alegerea ei. Eu sunt doar ghidul”, spune ea într-un interviu pentru Houston Chronicle.

Poți oferi angajaților tăi toate instrumentele și resursele de care au nevoie și să le faci o schiță până în ultimul detaliu pentru ceea ce aștepți de la ei, dar depinde de angajați să o urmeze. Cei mai buni manageri nu fac micromanagement, ci își împuternicesc oamenii să dețină controlul asupra lucrului și să aibă inițiativă.

Păstrează așteptările realiste (dar motivante)

Ian Barker, fost medalist de argint și antrenor olimpic de navigație

„Nivelurile așteptărilor ar trebui să fie similare. Și trebuie să te asiguri că îți menții aceste așteptări aliniate prin comunicare constantă. Este util dacă lucrați împreună foarte mult”, spune el într-un interviu pe ConnectedCoaches.org.

Este important să-ți moderezi așteptările. Un șef bun niciodată nu așteaptă de la un angajat prea mult și prea curând, mai ales atunci când este vorba de un angajat nou. În schimb, își comunică obiectivele în mod frecvent și deschis și stabilește provocări rezonabile. Atunci când ceva merge prost, managerii oferă feedback sincer și îi ajută pe angajați să învețe din experiență, pentru a fi mai buni. 

Concentrează-te pe aliniere

Ben Ryan a antrenat echipa de rugby din Fiji pentru a câștiga o medalie de aur la Jocurile Olimpice de la Rio

„Scopul meu final, în calitate de antrenor, este să creez o aliniere în cadrul echipez astfel încât să fac rolul meu dispensabil, astfel încât să pot privi din tribună”, a declarat el în cadrul World Rugby Conference and Exhibition, din 2016.

În calitate de manager, este ușor să fii cel care ia toate deciziile și singura persoană la care pot apela angajați pentru îndrumare, aprobare sau consiliere. Totuși, este recomandat să încurajezi membrii unei echipe să lucreze eficient atât între ei, cât și cu alte echipe. În acest fel, îi ajuți pe oameni să învețe unul de la celălalt și să fie independenți. În cele din urmă, de aici vin unele dintre cele mai bune idei.

Vezi ce distrage atenția angajaților tăi

Mike Krzyzewski a antrenat echipa de baschet masculin din SUA să câștige trei medalii de aur

„Poți să conduci mai bine atunci când toată lumea este concentrată. Întrebând oamenii cum se simt sau dacă există ceva care îi deranjează dă dovadă de preocupare din partea ta. Asta le indică faptul că sunt o parte importantă a echipei”, spune el într-un articol din Washington Post.

Angajații tăi vor trece prin probleme personale, vor avea zile proaste sau se vor simți descurajați. Când este ceva serios, șefii buni le oferă angajaților spațiul și timpul de care au nevoie, deoarece știu că persoana respectivă va reveni la muncă mai motivată și mai energizată, ca rezultat.

Fă o prioritate din a construi relații

David Marsh a antrenat 49 de înotători olimpici, din 19 țări diferite

„Magia se întâmplă atunci când toată lumea se înțelege bine”, spune el într-un interviu cu The Charlotte Observer.

Unor manageri nu le pasă de relațiile pe care le au angajații între ei, atâta timp ei se înțeleg cu angajații lor. Dar, așa cum observă Marsh în interviul său, succesul se bazează pe încredere și singura modalitate prin care echipa ta va învăța să aibă încredere reciprocă este să sublinieze importanța de a construi relații.

Creează o cultură bazată pe munca în echipă și încurajarea pozitivă, nu pe competitivitate și individualism. Așa, vei avea angajați mai fericiți și mai productivi. 



Citeste si