De ce startup-urile din Europa trebuie să iasă în afara granițelor

Spre deosebire de business-urile care apar pe alte piețe, cele din Europa sunt lansate local, dar gândite global, iar asta face ca startup-urile europene să-și ducă afacerile peste hotare mult mai rapid decât cele din Statele Unite.

În mod normal, extinderea internațională a unui business vine ca urmare a dezvoltării sporite. În Europa, lucrurile stau altfel, întrucât startup-urile au nevoie să iasă peste hotare pentru a-și asigura dezvoltarea continuă. În România, peste 2.000 de companii sunt predispuse direct la extindere peste hotare, potrivit unor studii realizate de Start-up Bridge. 

Despre perspectivele afacerilor românești și cât de important e să-ți duci startup-ul în străinătateau vorbit mai mulți antreprenori în cadrul conferinței Antreprenoriat 360. 

Jurnaliștii de la VentureBeat au analizat câte 47 de companii tech din Europa și Statele Unite, pentru a compara cum acestea construiesc afaceri globale de succes. Aceștia au luat în calcul companiile fondate din anul 2000 până în prezent și sunt evaluate la peste 1 miliard de dolari. Potrivit acestora, deschiderea birourilor fizice reprezintă un indiciu pentru o creștere semnificativă la nivel internațional.

SUA - atractivă pentru companiile de software

Companiile europene se extind cu 19 luni mai devreme decât cele americane. Din analiza publicației reiese că 94% dintre companiile din Europa care valorează peste un miliard de dolari și-au deschis birouri în afară după 3,7 ani, spre deosebire de cele din SUA (77%), care au ieșit peste hotare după 5,3 ani. Acest pas este făcut dintr-o necesitate, întrucât nu ar fi fost capabile să atingă o evaluare de miliarde în țara de origine, iar SUA este cea mai atractivă piață pentru companiile de software, unde 86% dintre unicornii europeni de SaaS (software-as-a-service) își deschid birouri.

Jurnaliștii de la VentureBeat remarcă faptul că fondatorii europeni trebuie să gândească global și să ia în calcul SUA încă din prima zi, asta pentru că ar putea pierde avantajul competitiv dacă așteaptă să se extindă, treptat, în Europa. Totuși, 72% dintre business-urie de consum din Europa aleg să se extindă în țările vecine, în loc să meargă de la început în Statele Unite. Strategia de internaționalizare are legătură și cu produsele companiei, astfel că uneori există o piață mai bună pentru produs la nivel regional datorită unor similarități din punct de vedere cultural și geografic.

 

În același timp, 23% dintre giganții europeni au ales să se concentreze pe consumatorii din Europa sau să se mute în Orientul Mijlociu și Asia. Pe de altă parte, 78% dintre companiile americane internaționale și-au deschis primul birou în Europa, cele mai populare locații fiind orașele vorbitoare de engleză, Londra și Dublin. Despre ce ne lipsește în Europa ca să concurăm cu Statele Unite și China s-a discutat și la conferința de digital marketing DMEXCO de la Koln, la care start-up.ro a fost prezent.

În acest moment, UiPath, singurul unicorn din România, operează 21 de birouri în 14 țări, în prima jumătate a anului lărgindu-și baza de operațiuni în orașe precum Amsterdam, Munchen, Paris, Seul, Singapore, Washington DC, Madrid, Mumbai. Românii au deschis și un centru de cercetare în Bellevue, Washington, condus de către Param Kahlon, care a lucrat la Microsoft și SAP Labs în trecut.



Citeste si