De ce te-ai duce cu un startup tech în China

Dezvoltarea pieței de tehnologie din China se datorează atât companiilor tech, precum și altor factori de natură economică și socială care au avut un impact major în ultimul deceniu și continuă să aibă și acum.

Chinezii promovează din ce în ce mai multe proiecte inovatoare, iar de curând, o regiune din China a anunțat că face fond de blockchainSe așteaptă ca în 2018, sectorul tech să crească cu 8% față de anul trecut.

Într-un articol pe Medium sunt explicate mai multe motive pentru care China este cea mai fascinantă piață de tehnologie din lume. Opinia aparține lui Eric Feng, cel care a fost CTO la Flipboard, a fondat Erly, a fost și CTO fondator al companiei Hulu și alumn al programului Microsoft Research. În perioada 2004 - 2007, el a locuit în China și vine cu o analiză asupra modului în care au evoluat oportunitățile de pe piața chineză pentru startup-urile tech. 

China are cea mai vastă clasă de mijloc din lume

În ultimii 10 ani, dimensiunea clasei de mijloc din China (a cărei venit disponibil depășește 10.000 de dolari pe an) aproape s-a triplat. Acest aspect este important de luat în calcul întrucât această clasă a cheltuit peste 260 de miliarde de dolari anul trecut, mai mult decât oricare alt stat.

Comerțul electronic transfrontalier depășește piața internă

Comerțul electronic transfrontalier reprezintă 7% din cheltuielile în ecommerce, ceea ce reprezintă peste 100 de miliarde de dolari în venituri anuale, pe măsură ce clienții chinezi se orientează, tot mai mult, spre produse mai calitate, din afară. În plus, se așteaptă ca piața transfrontalieră să depășească 140 de miliarde de dolari până în 2021. Așa că business-urile ar trebui să se gândească măcar la potențialii clienți de acolo, chiar dacă nu planifică să deschidă un sediu în China.

Oportunități mari în orașe mici

Un alt aspect pe care îl menționează Eric Feng este acela că piețele rurale au cunoscut o creștere semnificativă a populației, penetrarea mare a internetului și a venitului disponibil. El citează un studiu realizat de Goldman Sachs care estimează că orașele rurale vor reprezenta 71% din noii cumpărători online în următorii câțiva ani.

China arde etape în dezvoltarea tehnologică

Spre deosebire de alte piețe ale lumii, China arde etapele și de multe ori sare peste generații întregi de platforme. Acest lucru se întâmplă deoarece, pe măsură ce piețele emergente dezvoltă o nevoie a consumatorilor în jurul unei platforme, consumatorii chinezi aleg cea mai bună soluție disponibilă la acel moment, în loc să urmărească aceeași evoluție a platformei pe piețele mature.

În China, nu a existat niciodată o epocă VHS, a internetului prin cablu, PC-urilor cu setup desktop sau a televiziunii CRT.

În prezent, China un astfel de salt se face în modalitățile de plată și AI. China sare peste cardurile de credit ca platformă de plată dominantă și trece direct la plăți mobile. Același lucru se întâmplă și în cazul sarcinilor luate de oameni, asistate de calculator. China este în plină etapă de trecere la decizii luate de Inteligența Artificială, fără suport din partea oamenilor. Potrivit președintelui Xi Jinping, China vrea să devină lider global în inteligența artificială până în 2030.

 



Citeste si