Doi antreprenori te învață cum să strângi un milion de dolari pe Kickstarter

Să aduni capital financiar pentru afaceri este întotdeauna o provocare, dar datorită unor platforme precum Kickstarter ai mai multe modalități de finanțare ca oricând. Dar nu este suficient pur și simplu să lansezi o campanie, fără nicio pregătire, așa că îți propunem noi câteva recomandări.

Candace Sjogren povestește pe Entrepreneur că a participat într-un program de leadership unde a întâlnit doi antreprenori - Matt DeCelles și Patrick Eckstein - care au gestionat mai multe campanii pe Kickstarter și Indiegogo. Iată care sunt sfaturile pe care aceștia le au pentru antreprenorii care vor să demareze și ei campanii pe astfel de platforme.

Cunoaște-ți audiența 

DeCelles recomandă să îți cunoști audiența înainte să începi să aduni bani. „Noi ne uităm la trendurile de pe Google și petrecem timp real pentru a ne cunoaște produsul și pe cei care îl vor cumpărat - acesta este primul lucru pe care trebuie să îl faci.” 

Pentru a reuși să vinzi un produs pe Kickstarter, trebuie să te asiguri că scoți în evidență trăsăturile care ar putea să atragă atenția publicului. Astfel, în loc să scoată în față stilul, ei pun accent pe calitatea materialelor, tehnologia folosită. „Folosim cele mai ușoare și rezistente lentile din lume și oferim o garanție pe viață.” 

Aflați povestea Woogie și a campaniei de pe Indigegogo - cum au pregătit-o, ce s-a întâmplat pe parcursul ei și de ce, din păcate, a eșuat. 

Testează textul și designul înainte de lansare

Eckstein le sugerează antreprenorilor să testeze conținutul text și vizual înainte de lansare, printr-o campanie cu buget mic pe Facebook. „Construim o simplă pagină de vânzări simplă cu imaginea produsului și trimitem către acesta trafic de pe Facebook. Costul per lead este principal indicator și scopul nostru este să fie mai puțin de 1 dolar”.

În acest fel, veți putea să adaptați conținutul pentru a vă identifica mai bine cu consumatorii atunci când veți porni campania propriu-zisă.

Adună adrese de email din timp

O altă recomandare pe care o fac cei doi antreprenori este să porniți o campanie de advertising înainte de începerea acțiunii principale și să vă faceți o bază de date cu adrese de email, întrucât aceștia ar putea fi potențialii cumpărători ai produsului vostru.

Chiar dacă apelați la o agenție de publicitate pentru a vă cumpăra adrese de email, nu uitați de regulamentul GDPR, care vine cu mai multe cerințe de reglementarea a modului în care sunt colectate, stocate și prelucrate datele cu caracter personal. 

Livrează la timp și cunoaște-ți costurile 

Atunci când lansezi un produs, este inevitabil ca anumite lucruri să meargă prost, așa că aveți nevoie de un amortizor atunci când comunicați termenii de livrare în timpul campaniei. DeCelles atenționează asupra faptului că dacă nu comunici cu cei care îți sprijină produsul, lucrurile pot lua o întorsătură neplăcută. „Întotdeauna livrăm oferim cu o lună mai devreme și comunicăm foarte mult, dar mulți dintre susținătorii noștri ne spun că este cea mai bună campanie de crowdfunding pe care au experimentat-o vreodată, de la lansare până la livrare”, afirmă DeCelles.

În același timp, el atenționează asupra costurilor livrării și spune că nu este greșit să taxați pentru acest serviciile de livrare, întrucât oamenii sunt dispuși să plătească pentru un produs bun. Acest aspect fiind și unul dintre motivele pentru care multe companii intră în faliment.  

Citește și despre cum să depășești obiectivul financiar de câteva ori, un material inspirat de succesul unui startup românesc.



Citeste si