- 12 Februarie 2016
"Două băbuțe din Anglia ne-au inspirat". Povestea Bucharest City App, după 10.000 de download-uri
Bucharest City App este una dintre aplicațiile care au atras cel mai mult atenția, în ultima perioadă, pe piața autohtonă. Este făcută să cuprindă detalii despre transportul în comun, evenimentele majore din capitală, numeroase oferte ale restaurantelor, cât și toate obiectivele turistice care nu trebuie ratate. Rezervări sau planificări de rute pot fi de asemenea realizate cu ajutorul aplicației. Pe scurt, orice informație ați căuta despre București, cu siguranță o veți găsi în Bucharest City App.
”Am întalnit într-o zi două băbuțe super simpatice din Anglia. Ele făceau o croaziera pe Dunăre și aveau un stop de o zi în București. Își cumpăraseră cea mai scumpă hartă, de pe care, evident, lipseau foarte multe obiective. Atunci ne-a venit idee creării unui ghid foarte detaliat și practic”, spune Alex Filip, unul dintre cei doi fondatori.
Ghid offline și online”Când am văzut asta, eu cu Dragoș (n.r - Dragoș Asaftei, fotograf și cofondator) ne-am ambiționat să facem un ghid complet. Am citit absoult toate materialele despre Bucuresti, am extras ce ni s-a parut cel mai relevant si am făcut ghidul, sub forma unei povești. Pe baza ghidului am zis să facem și o aplicație. Inițial voiam s-o facem pentru străini, însă ne-am răzgândit și am zis s-o facem pentru toată lumea”.
Alex Filip, 27 de ani, este din Piatra Neamț și, împreună cu partenerul său Dragoș Asaftei, au pus bazele companiei Eventur, cea care cuprinde toate afacerile tinerilor: ”Aplicația n-a fost doar ideea mea. Sunt cofondator cu Dragoș la Eventur, compania mamă care înglobează toate afacerile noastre. Avem și pagina de Facebook ”Travellers of Bucharest”, realizată pe modelul ”Humans of New York”.
Capital privat, fără investitori sau sponsori”Finanțarea aplicației a fost suportată din surse proprii, e un proiect cu capital 100% privat, fără implicarea autorităților sau a vreunui brand. Ne-am bucurat că am putut să-l susținem financiar. Am fost în discuții și cu un sponsor principal însă am renunțat la idee. Ne-ar fi pus foarte multe condiții. Nu ar mai fi fost produsul nostru, și am fi fost considerați niște angajați. Ar fi fost un pas greșit să lansăm aplicația sub umbrela unui mare sponsor. Pentru consumator ar fi fost o problemă de credibilitate din start. A fost cea mai înțeleaptă decizie s-o susținem din surse proprii. Investiția totală a fost de 25.000 de euro, iar aplicația a fost creată cu ajutorul unei echipe profesioniste de programatori”, mai povestește Alex.
Bucharest City App este lansată pe cele mai populare platforme mobile și a atins deja pragul de 10.000 de descărcări în doar nouă zile de la lansare, incluzând și download-uri din străinătate: ”Aplicația e gratuită și pe iOS și pe Android. Am atins aproape 10.000 de descărcări. Pentru că am folosit ca vector de promovare pagina noastră ”Travellers of Bucharest”, am reușit să atragem și descărcări din străinatate. Proporția ar fi de 90% descărcări din România, și 8% din afara granițelor. În doar nouă zile am atins acest număr și nici măcar nu am demarat campania de marketing”, declară optimist tânărul antreprenor.
Piața din România este destul de greu de educat în direcția asta, de ”New Media Tools”. Încă suntem la abecedar, abia știm cu ce se mănâncă Facebook
”Vrem să ne extindem și pe piața externă, acesta e obiectivul. În Europa de Nord, în țările anglo-saxone, nordice. Nu prea ne interesează spațiul latin. Cu ei ai ce discuta, latinii sunt mai boemi, mai lenț
”Monetizarea va urma și ea în viitor, însă nu acesta este scopul nostru acum. Utilizatorul va folosi tot timpul aplicația pe gratis. Banii vor veni din subscripții de la restaurantele sau localurile care vor să fie promovate în aplicație. Nu intenționăm să introducem reclame agresive, poate doar un mic advertising pe ici pe colo. În trimestrul doi avem ca obiectiv demararea planului de monetizare. Momentan nu ne interesează banii, nu am plecat cu gândul ăsta de îmbogățire rapidă, de exit. Vrem ca aplicația să fie folosită, vrem retenție de peste 50%. Știm că e un produs de care era nevoie pe piață. Nu dorim în niciun caz să stricăm experiența utilizatorului. Vrem să fie fără pop-up-uri, fără subscripții pe «șestache»”, ne spune Alex, încrezător în viitorul aplicației.