- 31 August 2016
eMAG: Dezvoltare accelerată și investiții de 48 milioane euro
eMAG a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 1,95 miliarde de lei în toate țările, cu 56% mai mare față de anul precedent. Extinderea regională a fost motorul principal al dezvoltării și a beneficiat de jumătate din totalul investițiilor din 2015, care s-au ridicat la 48 milioane euro.
În România, eMAG a avut o creștere de 28% a cifrei de afaceri, până la 1,39 miliarde de lei, care a venit pe fondul extinderii accelerate a gamei de produse, a creșterii de piață și a creșterii adopției cumpărăturilor online.
- În 2015, eMAG a investit 48 de milioane de euro în dezvoltare, din care 24 în dezvoltarea internațională și 18 în dezvoltarea de tehnologie
- Oferta eMAG a ajuns la peste un milion de produse în luna iulie
- În următorii 2 ani, eMAG va angaja 300 de programatori și va deschide, cu susținerea Naspers, eMAG Labs, un centru pentru testat tehnologii noi
- eMAG a crescut cu 56% la 1,95 miliarde RON, din care 1,39 miliarde în România
Despre Naspers
Fondat în anul 1915, Naspers este un grup global de internet și divertisment și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume. Cu prezență în peste 130 de țări și piețe cu potențial de creștere pe termen lung, Naspers construiește companii de top, care ajută oamenii și comunitățile să se dezvolte. Naspers operează unele dintre cele mai mari platforme de internet, divertisment video și media din lume.
„România este o piață cheie pentru Naspers, iar comerțul online este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere din regiune în următorii ani. Business românesc, lider în ecommerce, creat și condus de o echipă talentată și dedicată, eMAG este în poziția ideală să beneficieze de această creștere. Ne bucură faptul că putem susține aceste planuri”, a spus Bob van Dijk, CEO Naspers.
„Ecommerce este un model de tehnologie care salvează timp și bani. Investim în tehnologie dezvoltată în România și exportăm acest model în Bulgaria, Ungaria și Polonia”, spune Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Investițiile realizate anul trecut de eMAG au însumat 48 de milioane de euro. Principalele direcții au fost dezvoltarea regională a companiei, care a atras investiții de 24 de milioane de euro și dezvoltarea tehnologiei eMAG (18 milioane de euro). Încă 6 milioane de euro au fost investite în dezvoltarea de noi categorii, a brandului, dezvoltarea logistică și a angajaților prin programe speciale de formare.
Peste un milion de produse și 4000 de magazine partenere
„eMAG este în prezent cel mai mare centru comercial, cu peste un milion de produse și 17.000 de branduri. Vom investi în diversificarea categoriilor de produse, în dezvoltarea lor în profunzime și în creșterea accelerată a platformei Marketplace. Într-un an vrem să ajungem la 4.000 de magazine partenere. Marketplace eMAG este cea mai mare oportunitate de creștere pentru orice comerciant”, precizează Iulian Stanciu.
Mai multe detalii despre acest proiect, dar și un interviu cu CEO-ul Naspers, Bob Van Dijk puteți găsi pe platforma Wall-Street PRO, aici.
Experiența de cumpărare, servicii și logistică
Pentru îmbunătățirea timpului de livrare, eMAG va ajunge la 200 de puncte de livrare în București și în țară până la finalul lunii octombrie, din care 120 cu Poșta Română. eMAG lansează pentru București și serviciul de livrare în 2 ore, disponibil non-stop, indiferent de oră sau zi a săptămânii.
Echipa eMAG și eMAG Labs
În august 2016, echipa grupului eMAG (care include alături de eMAG și Conversion, Depanero și FashionDays) a însumat 2.900 de oameni. 2.400 dintre ei, reprezentând 83%, lucrează în echipa din România.
Dezvoltarea tehnologică este realizată de o echipă formată din 600 de ingineri IT, iar în următorii doi ani eMAG va angaja alți 300 de programatori care vor lucra la dezvoltarea platformei.
Anul acesta va fi lansat, cu susținerea Naspers, eMAG Labs, un centru de testare și implementare de tehnologii noi (VR, IoT, machine learning) pentru ecommerce. Soluțiile dezvoltate de eMAG Labs vor fi folosite de Naspers la nivel global.