George de la BCR: noile beneficii la care să se aștepte clienții

La o lună de la lansarea oficială în România a lui George, cel mai inteligent serviciu de online banking din România și cel mai recent produs al BCR, dezvoltatorii acestuia au prezentat câteva dintre cele mai importante date și concluzii.

Evenimentul i-a avut ca invitați pe Maurizio Poletto, Creative Manager and Managing Director George Labs, hubul de inovație digitală al Erste Group, Isabella Frey, Group Owner George App, George Labs, Christa Maier, Group Product Owner George Desktop, George Labs, Tudor Georgescu, Project Manager, George Labs, Cristian Mustață, Șef Departament Strategie Digitală, BCR și Mihai Sandu, Supervizor Transformare Digitală BCR.

Iată câteva dintre cele mai importante date și concluzii ale întâlnirii:

„George își propune să-și ajute utilizatorii să-și înțeleagă mai bine comportamentul financiar. Tocmai de aceea designul său este unul simplu și prietenos. Este responsabilitatea noastră ca bancă să se asigurăm că oamenii știu și înțeleg câți bani au și cum și pe ce îi cheltuiesc și ce pot face cu acești bani”, a declarat Maurizio Poletto.

El a mai spus că sunt nerăbdători ca directiva PSD2 să intre în vigoare, „atunci vom putea să integrăm în George și conturile pe care utilizatorii le au la alte bănci. În Austria se întâmplă deja asta”. În acest moment îți poți gestiona prin George și conturile deschise la celelalte bănci.

George a fost proiectat de hubul de inovație de la Viena al Erste Group, cu aportul a 10-12 tineri IT-iști români. Înainte de George au lucrat la o aplicație care le dădea posibilitatea oamenilor să vadă soldul conturilor fără a se loga în mobile banking, „deoarece datele ne arătau că la fiecare 100 de logări în aplicație, clienții făceau doar 5 tranzacții”, dezvăluie Maurizio Poletto. „Deci, de 95 de ori introduceau username și parolă doar ca să vadă câți bani au în cont”.

Au început să lucreze la George în 2012 și „pentru că am vrut să facem ceva diferit, una dintre condiții, pe lângă mâna liberă în alegerea oamenilor și finanțarea, a fost să ni se dea posibilitatea de a lucra la dezvoltarea produsului timp de 3 ani fără interferențe din partea băncii”, a mai spus Poletto. În 2015, George a fost lansat cu succes în Austria.

„Prin George, Erste Group își propune crearea primei platforme bancare panuropene, care oferă o gamă completă de produse și servicii financiare. Plarforma digitală a fost lansată până acum pe patru din cele șapte piețe unde Grupul este prezent: Austria, Republica Cehă, Slovacia și România și este cea mai populară platformă de digital banking din Europa. Croația și Ungaria vor fi următoarele țări unde Erste Group îl va lansa pe George”, a mai adăugat Maurizio  Poletto. 

Potrivit Isabellei Frey, George are 3,8 milioane de utilizatori. „În ianuarie anul viitor vom atinge pragul de 4 milioane de utilizatori. Suntem extrem de entuziasmați, mai ales că lucrăm constant la îmbunătățirea platformei. În Austria se lucrează la o interfață cu ajutorul căreia George să interacționeze cu Alexa, asistentul virtual dezvoltat de Amazon”. 

La o lună de la lansarea oficială în România, George are deja peste 100.000 de utilizatori. În fiecare zi, în medie, 3.000 de oameni descarcă și folosesc platforma digitală. Banca are peste 1,2 milioane de clienți înrolati la serviciile digitale, dintre care peste 400.000 folosesc lunar versiunea pentru mobil a serviciilor digitale. 

„La nivel local, în jurul lui George a fost dezvoltat un întreg ecosistem digital, cu cont curent și card atașat, ce va putea fi contractat exclusiv online după 1 decembrie. Până acum am testat întregul proces. Sunt câțiva pași care trebuie parcurși. În primul rând, clientul trebuie să-și scaneze buletinul, ulterior utilizatorul este rugat să-și facă un fotografie de tip selfie. Sistemul face o comparație între poza de pe buletin și selfie. Dacă sistemul spune că totul e ok, clientul își alege cardul și specifică care este locația unde să-i fie trimis acesta. Următorul pas este o discuție video cu un specialist BCR care verifică identitatea clientului. Urmează apoi generarea electronică a contractului, care va fi semnat și de client și de reprezentantul BCR prin semnătură calificată. Atunci începe procesul de generare a contului, clientul primește credențialele și acces în platformă, cardul urmând să-i fie trimis prin Poștă”, a explicat Cristian Mustață, BCR. 

Pachetul George vine și cu o serie de beneficii, printre care comision 0 la retragerile de la orice bancomat din țară sau străinătate. Funcția de auto-completare a lui George (recunoaște ce cauți după câteva apăsări de taste) este funcționalitatea cea mai apreciată de utilizatori. În primul trimestru al anului viitor clienții BCR vor putea efectua plăți direct cu telefonul.

 



Citeste si