Giganții industriei mondiale de gaming își dau întâlnire în București, la DEV.PLAY

RGDA (Romanian Game Developers Association) aduce la București Ubisoft, Electronic Arts, Gameloft, Samsung, Tilting Point, Keywords Group și alte nume mari ale industriei de gaming, în cadrul DEV.PLAY, prima conferință dedicată industriei de game development organizată în România. DEV.PLAY va avea loc pe 26 și 27 septembrie, la Hotelul Sheraton din București.

Ian Livingstone, legendă a gamingului la nivel global, și-a confirmat deja prezența în cadrul evenimentului. După ce s-a ocupat de lansarea europeană a jocului Dungeons & Dragons și a fost co-autorul seriei de gamebookuri Fighting Fantasy, acesta a jucat un rol important în lansarea unor fancize de succes, printre care și Lara Croft: Tomb Raider. Pe lângă contribuția semnificativă la dezvoltarea industriei de gaming, Ian Livingstone a jucat un rol extrem de important și în integrarea informaticii ca materie de studiu în sistemul educațional al Marii Britanii. Deținătorul unui premiu BAFTA Special Awards ajunge pentru prima oară în România în luna septembrie.

Alături de acesta, printre speakerii care și-au mai confirmat prezența la DEV.PLAY se numără și Scott Humphries, care până în luna iulie a acestui an a ocupat funcția de Executive Producer în cadrul Disney Interactive și care a ajutat la crearea unor titluri precum Star Wars Uprising sau Frozen Free Fall, dar și Mihai Pohonțu, românul care a făcut carieră în companii internaționale precum Electronic Arts, unde a ocupat funcția de General Manager EA Romania. În acest moment, Mihai este vicepreședintele Samsung Emerging Platforms.

Alături de speakerii internaționali de notorietate se vor afla și nume reprezentative ale industriei pe plan local. Aceștia vor găzdui un număr mare de paneluri și workshopuri ce vizează subiecte de actualitate în lumea gamingului, cum ar fi VR, AR, mobile gaming, e-sports, dar și importanța game developmentului ca industrie pentru economie și industriile adiacente.

Industria de game development din România a generat venituri de peste 140 de milioane de euro în 2015. Pe lângă aspectul financiar, o parte importantă a industriei sunt și cele aproximativ 7000 de locuri de muncă în cele peste 50 de studiouri românești. Fie că vorbim de game development, quality assurance sau portare, studiourile românești acoperă o paletă largă de servicii specifice industriei și își continuă constant expansiunea către proiecte din ce în ce mai importante sub IP propriu.

„La nivel mondial, industria de game development este recunoscută ca o forță inovatoare incontestabilă pe plan economic, dar și social. Însă, deși la nivel global, această forță începe să fie recunoscută și de celelalte industrii, de mediul economic, social și chiar și de sistemul educațional, România are nevoie de un implus. RGDA își propune să ofere tocmai acest impuls prin intermediul conferinței DEV.PLAY, afirmând poziția industriei de gaming ca una dintre cele mai importante industrii creative de pe piața românească. Totodată, RGDA își continua misiunea de a crea o comunitate strânsă a dezvoltatorilor de gaming și de a le pune acestora la dispoziție o paletă largă de resurse care să-i ajute să progreseze și să se dezvolte profesional cu aceeași pași rapizi pe care industria îi impune ca standard.” a declarat Cătălin Butnariu, președintele RGDA.

Mai multe detalii si updateuri despre conferința DEV.PLAY se pot găsi pe website, aici,  și pe pagina de Facebook - facebook.com/dev.play.conference/.

Biletele cu discount early bird sunt disponibile până la 31 august și pot fi achiziționate direct de pe siteul conferintei sau de pe https://ove.ro/dev-play.



Citeste si