- 23 August 2018
Glovo, la trei luni de la lansare: ce comandă românii cel mai des?
Aplicația a fost descărcată de peste 50.000 de utilizatori iar peste 800 de livratori au asigurat serviciile de curierat.
Prin intermediul serviciului Anything/Orice, Glovo poate livra orice, de la un rucsac de la un shop specializat până la o rochie pe care utilizatorul a văzut-o într-un magazin, iar prin serviciul de Courier/Curierat, se permite livrarea de documente sau ridicarea obiectelor uitate acasă sau la birou, precum chei, ochelari sau agende.
Un segment important de comenzi este reprezentat de produse farmaceutice, scutece, lapte praf și mâncare pentru bebeluși
În cele trei luni de când a debutat în București, cei 800 de gloveri au parcurs, cu ajutorul bicicletelor, scuterelor sau mașinilor peste 100.000 km în Capitală și au livrat, printre altele, 3.700 kebap-uri, 5.100 burgeri, 2.100 pizza, 1.000 eclere și 800 gogoși. Comanda medie per utilizator este de 50 lei.
Planurile Glovo vizează extinderea serviciilor prin parteneriate cu furnizori ce oferă produse dedicate femeilor însărcinate și mamelor pentru a le oferi un acces rapid și integrat la acestea. Primele trei luni arată o creștere a comenzilor pentru scutece, lapte praf, mâncare și creme pentru copii și bebeluși.
„Categoria Anything permite utilizatorilor să efectueze o comandă sau să livreze orice încape în geanta livratorului. Ne-am gândit în primul rând că acest serviciu vine în ajutorul mamelor și urmărim extinderea parteneriatelor cu magazine care furnizează produse necesare femeilor însărcinate”, a declarat Victor Răcariu, General Manager Glovo România. Potrivit lui, familiile sunt foarte active în aplicație și cumpără orice, de la scutece și mâncare pentru bebeluși, până la obiecte necesare în bucătărie sau cumpărături de la supermarket-uri pentru toți membrii.
start-up.ro a stat de vorbă recent cu Victor Răcariu și a aflat care sunt planurile Glovo. Puteți urmări interviul video aici.
Ce se comandă prin categoria anything?- Produse de la supermarket-urile care nu sunt listate în categoria Markets: lapte, apă plată și minerală, vin, prezervative, produse pentru bucătărie, fructe, legume, produse de îngrijire personală.
- Produse pentru nou născuți: scutece, lapte praf, mâncare și creme pentru copii și bebeluși.
- Mâncare de la restaurante sau fast food-uri care nu sunt listate în categoria Restaurants: produse de la lanțuri internaționale de fast food, cafenele precum Origo sau Steam.
- Produse speciale: cartușe pentru imprimantă, tatuaje temporare, încărcătoare pentru telefon, rucsac, haine din diferite magazine
Ceea ce trebuie luat în considerare în cadrul unei comenzi prin Anything/Orice este că produsele comandate trebuie ridicate dintr-un singur loc, adică un singur magazin sau locație.
Cele mai multe comenzi de mâncare prin categoria Food au fost efectuate de la restaurantele Dristor Doner Kebap, Vivo Fusion Food Bar, Uncle John, Salad Box, Taksim, KungFu King, Hello Donuts, Donutino, Japanos, Ciorbărie, Pepp and Pepper, Ganesha Caffe, Wu Xing. Glovo are în acest moment parteneriat cu peste 150 de restaurante din Capitală.
Până la finalul lunii septembrie, utilizatorii Glovo beneficiază de livrare gratuită la produsele comandate din categoriile Restaurants și Snacks&Juices.
Momentan, serviciul este disponibil doar în București, dar planurile Glovo vizează extinderea în orașe cu peste 200.000 de locuitori. Platforma este un market place în care își desfășoară activitatea trei tipuri de utilziatori: utilizatorii care doresc să își comande mâncare sau orice alt produs sau să livreze anumite obiecte, restaurantele și partenerii care ajung mai aproape de clienți și livratorii.
La mijlocul lunii iulie, Glovo a primit o finanțare de 115 milioane de euro, fiind unul dintre cele mai bine finanțate startup-uri din Europa.