Idei de afaceri: tot mai mulți români devin adepți ai produselor bio

Peste 50% dintre români au început să consume produse BIO pentru că sunt de părere că acest lucru contribuie pozitiv la sănătatea lor și a familiei lor. Asta reiese dintr-un studiu realizat de BioMania.ro.

Tendința către o viață sănătoasă este în creștere la nivelul României și este determinată fie de dorința de a înlocui alimentele procesate cu produse bio sănătoase și gustoase (43%), fie din dorința de a folosi produse cu ingrediente naturale care nu afectează sănătatea. Este vorba atât despre produse alimentare, cât și despre produse de îngrijire sau curățenie.

Printre persoanele dornice de a schimba stilul de viață existent cu unul mai sănătos se numără tinerele mame, care încearcă să îi îndrume și pe copii lor către un stil de viață mai sănătos - 38%, și persoanele care au avut recent problemă medicală gravă - 20%. 

Coșul mediu lunar cu produse BIO: 300 lei 

83% dintre români pun sănătatea familiei pe primul loc, astfel că aleg produse eco - bio lunar. Eticheta produselor a devenit un real interes pentru 66% dintre români, aceștia fiind interesați în egală măsură de ingredientele produselor alimentare, cât și a celor de îngrijire sau curățenie. 

Coșul mediu lunar cu produse eco - bio al românilor este 300 lei și conține produse în următoarele proporții:

  • în 95,5% dintre cazuri - produse alimentare
  • 46,4% - produse cosmetice
  • 30,4% - produse de curățenie
  • 12,4% - jucării eco-friendly 

65,5% dintre consumatorii români preferă să cumpere produsele eco - bio direct din supermarketuri/hipermaketuri de la rafturile dedicate acestor produse, în timp ce 19,3% aleg atât magazinele fizice de profil, cât și magazinele online de specialitate. 

Printre produsele alimentare care au fost înlocuite de produsele bio în coșul românilor se numără fructele și legumele (85,5%), dulciurile, snacks-urile și sucurile (76,6%), cereale (55%, paste și sosuri (40%). 

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 600 de persoane.

Biomania.ro a fost lansat pe piața românească în decembrie 2008, fiind unul dintre cei mai importanți jucători pe piața românească a produselor bio, cu peste 700 de produse importate direct și aflate în permanență în stocul magazinului din categorii precum: alimente, produse de îngrijire corporală sau produse pentru curățenia casei. 

 



Citeste si