Întrebări pe care trebuie să le pui viitorului partener de afaceri

Încheierea unui parteneriat de afaceri poate aduce beneficii în mod exponențial. Totuși, este important să te asiguri că pui întrebările corect pentru a afla dacă este persoana potrivită și, în același timp, dacă tu ești pregătit să ai un partener de afaceri.

Într-o relație de business e ca în căsnicie - nu sunt doar flori și bomboane. Totuși, este vorba despre o alegere voluntară și asumată, iar asta înseamnă că înainte să îți iei un angajament trebuie să te asiguri că există o „potrivire de caractere”. Așadar, iată câteva întrebări pe care trebuie să le pui viitorului partener de afaceri.

Ce ai nevoie de la un partener de afaceri?

Atunci când ești în căutarea unui partener de afaceri, trebuie să stabilești care este valoarea pe care vrei s-o aducă. Recomandat este să aibă ceea ce îți lipsește ție: dacă ești mai creativ, ai nevoie de cineva atent la detalii, dacă ai banii pentru investiție, este posibil să ai nevoie de un partener cu acces la piață și relații bune. Antreprenorii de succes au învățat că, dacă vrei să reușești, trebuie să te înconjori de oameni mai buni decât tine sau mai buni în alte domenii, pentru că este imposibil și inutil să încerci să fii tu bun la toate. Vei eșua. 

Care este potențialul lui financiar?

Înainte să te aventurezi într-un parteneriat de business, este important să ai o imagine clară asupra situației financiare a viitorului partener și angajamentele în care este implicat. Poate că nu este tocmai plăcut să întrebi ce credite are și care îi sunt cheltuielile de întreținere, dar angajamentele financiare anterioare ale cuiva determină deciziile pe care le va lua pe termen scurt. 

Cât timp este dispus să investească?

Chiar dacă nu este imperativ ca partenerii să se implice la fel de mult, este important ca aceștia să fie pe aceeași lungime de undă și să știe care sunt așteptările celuilalt cu privire la timpul pe care este dispus să-l investească.  

Este la fel de implicat cum ești tu? 

Indiferent de domeniul de activitate al afacerii, angajamentul partenerului de afaceri trebuie să fie egal cu al tău. Un parteneriat - în special unul între prieteni - poate începe cu distracție și entuziasm, dar în scurt timp rutina și responsabilitățile zilnice își lasă amprenta. Dacă nu este la fel de implicat în această afacere, precum ești tu, este probabil să-și piardă entuziasmul și și chiar să afecteze la fiecare interacțiune cu furnizorii sau clienții. 

Cum ar gestiona o situație de criză? 

Este important să știi ce va face partenerul de afaceri într-un moment dificil. Cel mai bun mod de a afla asta este să vezi cum a procedat în trecut, mai ales dacă a mai făcut afaceri. 

Cum este văzut în comunitate? 

Aparențele pot fi înșelătoare, așa că, pentru a evita situații neplăcute, vorbește cu foștii lui angajați pentru a afla cum a fost să lucreze pentru el. Dacă ai nevoie de cineva care să investească în afaceri, asigură-te că are banii. Dacă spune că are o rețea de cunoștințe, vezi dacă acele relații merg dincolo de simple cunoștințe sau pot fi valorificate. 

Sunt dispuși să pună totul în scris?

Indiferent de relația pe care o aveți cu potențialul partener de afaceri, nu este suficient un acord verbal și o strângere de mâini. Este esențial să puneți în scris toate detalii - nu doar așteptările, dar și consecințele în cazul în care acestea nu sunt îndeplinite.

Ai nevoie cu adevărat de un partener?

Este întotdeauna mai bine dacă reușești să convingi pe cineva să facă ceva fără să-i dai o parte din afacere. Uneori, oamenii se fixează pe ideea de a lucra cu cineva, dar nu este întotdeauna o idee bună. Uneori ai nevoie doar de cineva care să se prezinte la muncă în programul stabilit și să muncească din greu. 

Dacă vrei să afli mai multe despre ceea ce se numește acordul de asociere sau investor and shareholders' agreement, dacă există și investitori,urmărește aici un video cu sfatul unui jurist. Tot de la avocat primești câteva sugestii pentru cum decizi dacă este mai bine să pornești într-o afacere singur sau cu asociați și cum să îți împarți compania între asociați.



Citeste si