Joburi în IT: profilul angajatului din domeniul tech

Domeniul IT este unul dintre cele mai prolifice ale momentului, aflându-se în continuă extindere și dezvoltare, atât în țara noastră, cât și dincolo de granițe, un număr mare de joburi în IT fiind disponibile pentru specialiștii din domeniu.

Cei de la EXE Software, o companie specializată în dezvoltare software completă, au realizat un profil an angajatului din domeniul tech de acum, comparativ cu angajatul de acum un deceniu.

Dacă, în trecut, metodologia principală de lucru era Waterfall, în ultimii ani, Agile este alternativa devenită mai populară, ceea ce a determinat schimbări atât în modul de lucru al echipelor, cât și în profilul oamenilor selectați.

Pentru că această metodologie presupune comunicare intensă și feedback constant, în prezent, este mult mai important ca persoanele să fie deschise la interacțiunea cu clienții și toți ceilalți din echipă. Altfel spus, în urmă cu 10 ani, esențiale erau competențele tehnice, respectiv hard skills, în vreme ce acum se pune la fel de mult accent și pe comunicarea în echipă, adică soft skills.

La începuturile conturării domeniului IT în România, candidații cunoșteau mai multe tehnologii, însă pe fondul faptului că, în ultimii ani, au apărut numeroase ramuri ale industriei, aceștia s-au specializat pe o anumită nișă, fie că e vorba de un limbaj sau framework. În momentul de față, unul de tranziție, încă apar provocări, atunci când vine vorba despre a folosi tehnologii și limbaje noi, de exemplu pentru a rescrie aplicații dintr-o tehnologie mai veche. De asemenea, în continuare nevoia pregnantă este în zona echipelor de Web Development (framework . Net) și Business Intelligence.

În ceea ce privește comportamentul candidaților, în trecut, aceștia erau mai activi și aplicau în număr mult mai mare pentru job-uri în IT, în timp ce, în prezent, se mizează foarte mult pe headhunting – departamentul de HR abordează candidații pasivi, al căror profil se potrivește cu cel al companiei. Dată fiind amploarea domeniului, candidații sunt din ce în ce mai conștienți de valoarea lor și au mai multe aștepări, astfel încât companiile trebuie să le vină în întâmpinare cu oferte și pachete atrăgătoare și să-și plieze activitatea în funcție de cerințele potențialilor angajați.



Citeste si