- 13 Mai 2019
Memoshop.ro, antreprenorii care au 1.000 de clienți la 20 de ani
MemoShop.ro este magazinul online specializat în mulaje de mâini pe care ți le poți face acasă. Mica afacere produce și comercializează kituri complete prin care cuplurile și familiile își creează un mulaj cu propriile mâini împreună, pe care îl păstrează ca o amintire unică pentru o viață întreagă. Produsele fac parte din gama cadourilor inedite pe care să le oferi celor dragi.
VIDEO - cum se folosește un kit pentru mulaj de mâini?
Procesul prin care se realizează mulajul este unul simplu și distractiv, iar pașii sunt prezentați în acest clip video:
Afacerea a fost începută de 2 tineri studenți ai The Entrepreneurship Academy, Alex Burghelia și Cosmin Scripcariu, iar la un an de la înființare au reușit să convingă peste 1000 de clienți să le încerce produsele. Kiturile pentru mulaj de mâini sunt vândute prin propriul website, în magazinele Cărturești din țară, dar și într-un mic lanț de florării din București.
„Peste 1000 de oameni ne-au cumpărat produsele, și-au creat amintiri de neuitat cu ajutorul nostru și sunt fericiți, iar lucrul acesta ne ambiționează foarte mult. Acest milestone este un moment de bucurie pentru noi și, în același timp, și confirmarea că suntem pe drumul cel bun și că ne facem treaba bine”, ne-a spus Alex, un antreprenor în vârstă de 20 de ani.
Planuri de extindereUnul dintre obiectivele MemoShop este să își facă produsele atât de populare încât să fie primul gând al oamenilor când vor să ofere un cadou pentru cei dragi. Planurile lor sunt ambițioase, iar în 2019 își propun o creștere de cel puțin 2,5 ori ca număr de clienți și cifră de afaceri:
„Ne propunem o creștere de cel puțin 2,5 ori anul acesta, atât în online, cât și în offline. Vrem să ajungem cu produsele noastre pe fiecare raft relevant pentru clienții noștri în magazinele fizice, astfel încât să fim mai accesibili și ușor de găsit. În online avem planuri de extindere inclusiv la nivel internațional, iar 2019 va fi despre piețele din Ungaria, Polonia și Bulgaria prin intermediul eMag Marketplace, dar și Finlanda, unde suntem în discuții incipiente cu un distribuitor.” ne-au precizat aceștia.
Provocări ale afaceriiCa în orice startup, cei 2 tineri antreprenori întâmpină dificultăți și fac greșeli. Aspecte precum cash-flow-ul, operațiunile logistice, marketingul, primul angajat, cum să își optimizeze cheltuielile sau rata de profit le dau bătăi de cap, însă „pentru toate problemele găsim soluții”, ne asigură ei.
„Vrem să ieșim din mentalitatea aceasta destul de des întâlnită - că suntem prea mari pentru afacerea noastră mică. Suntem conștienți că afacerea este încă una mică, dar pentru noi este potrivită în acest moment. Învățăm și creștem odată cu ea, iar la un moment dat vom face și afaceri mai mari. Avem răbdare, lucrăm cu cap și ne dedicăm lucrurilor în care credem, iar în felul acesta devenim niște antreprenori mai buni pe zi ce trece”, precizează Alex.
Pentru ca afacerea lor să prospere, au renunțat la activitățile de rutină, fiind „fani ai tehnologiei”. Drept exemplu, pentru a scăpa de procesul de depozitare-ambalare-livrare colaborează cu o firmă de e-fulfillment, iar pentru marketing folosesc tool-uri de marketing automation.
Alex Burghelia, fost participant Startup Your LifeAlex Burghelia e printre cei care au fost la ediția cu numărul #3 a taberei Startup Your Life. Pentru el, tabăra a fost un moment important de învățare. „Acolo am căutat să aflu lucruri noi de la participanți și traineri și am aplicat imediat cunoștințele obținute în business. Am dat de oameni pasionați de e-commerce și am avut discuții relevante și interesante pe diferite aspecte din business. Mi-au plăcut în special discuțiile legate de marketing, SEO și poveștile spuse de antreprenorii de succes prezenți în tabără” își amintește tânărul.”, afirmă Alex.
Recent, Alex a câștigat o competiție organizată de Samsung și spune că i-au fost de ajutor acolo și informațiile la care a avut acces în tabără.
Înscrie-te și tu în tabăra de antreprenoriat Startup Your Life.