Patru motive pentru care antreprenorii trebuie să procrastineze

Sunt convinsă că oricare dintre noi a avut cel puțin un moment în viață când trebuia să facă un lucru, dar a găsit că e mai interesant să se uite la seriale ori la poze cu pisici și apusuri.

De obicei, starea de procrastinare apare mai ales atunci când ai multă treabă, dar orice altceva ți se pare mult mai interesant. În același timp, se știe că timpul pe care te bucuri să îl pierzi nu este timp pierdut. 

Astăzi, mai mult ca oricând, există tot felul de lucruri care ne distrag atenția - social media, reţele de televiziune online, ușurința de a avea acces la internet sau omniprezența smartphone-urilor. Deși se crede că procrastinarea este un impediment în calea productivității, există câteva argumente care ar putea să convingă antreprenorii să mai procrastineze din când în când. 

Procrastinarea stimulează creativitatea

Scenarist, regizor, producător și dramaturg, Aaron Sorkin spune că stării pe care oamenii o numesc procrastinare, el îi spune cugetare, scrie publicația Entrepreneur. Chiar dacă el lasă uneori lucrurile pentru ultima sută de metri, rezultatele muncii sale i-au adus premii importante, cele mai cunoscute filme fiind Molly's Game sau The Social Network. Astfel, ceea ce unii văd ca pe o distragere a atenției, pentru alții este o pauză înainte de a deschide o lume plină de idei noi. 

Pentru antreprenori, procrastinarea ar putea fi ceea ce declanșează un răspuns care ar fi imposibil de atins dacă nu și-ar lăsa mintea să se deconecteze de la sarcini.

Procrastinarea ajută la concentrare și rememorarea lucrurilor

Acum aproape o sută de ani în urmă, psihologul Bluma Zeigarnik a descoperit că oamenii își amintesc mai ușor anumite lucruri care își întrerup activitatea din când în când. Pentru a-și testa ipoteza, el a dat unui grup de oameni să construiască niște puzzle-uri și i-a întrerupt în mod subtil pe jumătate dintre ei. La final, a constatat că cei care au fost întrerupți din activitate și-au amintit detaliile cu o precizie cu 90% mai mare decât cei cărora li s-a permis să finalizeze sarcina. 

În cazul antreprenorilor, aceste întreruperi pot fi pauza de prânz, mersul la sală, pauza de lectură, preluarea unei alte sarcini sau pur și simplu să mediteze uitându-se pe geam. Orice pauză îi poate ajuta să-și facă treaba mai bine.

Procrastinarea duce la decizii mai bune

Adesea, antreprenorii primesc email-uri importante care necesită un răspuns. Chiar dacă acestea nu trebuie să fie un răspuns imediat, în cazul în care este vorba despre un aspect important, ei vor lăsa tot ceea ce fac în acel moment și vor căuta un răspuns. În schimb, antreprenorii trebuie să își ia un răgaz și să cântărească bine înainte să ia o decizie care ar putea fi greșită.

Cercetătorii de la Universitatea Columbia au făcut un experiment pentru a testa această idee. Ei au cerut subiecților să determine direcția în care se mișcă bulinele negre pe un ecran, în timp ce o grămadă de buline colorate se mișcau în direcția opusă. Participanților li s-a spus să ia o decizie cât mai repede posibil. Apoi, au repetat situația, dar le-au spus să răspundă atunci când aud un semnal. Concluzia a fost că deciziile care au fost amânate cu aproximativ 120 de milisecunde aveau o precizie îmbunătățită semnificativ.

În același timp, trebuie să existe un echilibru, întrucât la o decizie luată prea repede, creierul încă filtrează lucrurile care distrag, iar dacă durează prea mult, poate fi împiedicat de alte lucruri care apar pe parcurs.

Acum că s-a terminat pauza de lectură, poți să te întorci la sarcinile care trebuie rezolvate.



Citeste si