Qualitance lucrează pentru Richard Branson și ajunge la 6 milioane de euro în 2016

Compania românească de software și tehnologie Qualitance estimează pentru acest an venituri totale de 6 milioane de euro, în creștere de la cele 4,3 milioane de euro cu care a încheiat anul 2015, și o rată a profitabilității de 10%.

”Păstrăm un ritm constant de creștere al business-ului de circa 40%. În acest sens, cred că am putea vorbi în 2017 de venituri în valoare de 8,5 milioane de euro”, ne-a declarat Radu Constantinescu, Managing Partner și CFO al Qualitance.

Potrivit fondatorilor companiei, Ioan Iacob și Radu Constantinescu, 1 milion de euro din veniturile totale au fost aduse de divizia de Innovation. Mike Parsons, fondatorul LaunchPodium, un antreprenor de origine australiană, a fost numit în vara acestui an Chief Innovation Officer al companiei româneşti de software, startup-ul pe care acesta l-a fondat în San Francisco fiind transformat în divizia de inovaţie a Qualitance – Qualitance Innovation Labs.

Compania românească dezvoltă în prezent o serie de workshop-uri pentru una dintre cele mai noi inițiative ale omului de afaceri Sir Richard Branson, Virgin Sport. 

Îi ajutăm să descopere, prin realitatea augmentată, noi metode de a transforma un eveniment sportiv caritabil, în acest caz un maraton, într-unul care să atragă și oamenii care nu fac sport de performanță

”Îi ajutăm să descopere, prin realitatea augmentată, noi metode de a transforma un eveniment sportiv caritabil, în acest caz un maraton, într-unul care să atragă și oamenii care nu fac sport de performanță și nu se antrenează constant pentru a participa la acest gen de evenimente. Cu ajutorul noilor tehnologii, ne dorim să le arătăm tuturor beneficiile sportului și ale unei vieți sănătoase”, spune Mike Parsons.

Astfel, echipa românească a dezvoltat prin rapid prototyping, una dintre metodele revoluționare ale acestui moment, aplicații destinate desfășurării evenimentelor Virgin Sport. ”Am deschis noi direcții pentru Virgin Sport. I-am adus mai aproape de clienții lor finali și i-am ajutat să înțelegeagă încotro vor să ajungă cu această aplicație”, a precizat Radu Constantinescu.

În plus, compania se concentrează pe o serie de domenii cu un impact major în societate. Unul dintre ele este cel medical, unde Qualitance lucrează la aplicația eCUORE, destinată segmentului cardiovascular. Aplicația are la bază conceptul de machine learning care interpretează datele în timp real.

Bolile cardiovasculare sunt una dintre principalele cauze pentru deces în lume. Dacă în Uniunea Europeană rata de mortalitate este de 48%, în România este de 60%

”Bolile cardiovasculare sunt una dintre principalele cauze pentru deces în lume. Dacă în Uniunea Europeană rata de mortalitate este de 48%, în România este de 60%. Am folosit tehnologia pentru a monitoriza și interveni în timp real în cazul acestor boli. O serie de senzori transmit datele în cloud, acolo fiind analizate”, afirmă Ioan Iacob.

O altă inițiativă a Qualitance se bazează pe un sistem inteligent de tracking destinat spitalelor. În prezent, două unități medicale americane folosesc Intelligent Location, din 2017, sistemul urmând să fie introdus în alte două spitale.

”În SUA, bugetul anual destinat achiziției de echipamente medicale este de 2 miliarde de dolari, însă 20% din aceste echipamente se pierd. E greu să ții socoteala acestor echipamente când ești într-un campus imens. De aceea, am dezvoltat un sistem de real-time tracking prin care legăm un device de localizare de un smartphone pe care primești informații în timp real”, mai spune Iacob.

Totodată, sistemul poate fi folosit și de rudele pacienților, care pot afla de pe telefoanele mobile vești despre starea pacienților aflați în operații și de momentul estimativ în care operațiile se vor finaliza.

Sistemul este foarte bun și pentru a măsura fluxul de pacienți. Astfel, managerii spitalelor vor putea spune cu mai multă exactitate care este necesarul de echipamente de care au nevoie

”Sistemul este foarte bun și pentru a măsura fluxul de pacienți. Astfel, managerii spitalelor vor putea spune cu mai multă exactitate care este necesarul de echipamente de care au nevoie”, precizează Ioan Iacob.

Nu în ultimul rând, una dintre aplicațiile la care Qualitance lucrează în acest moment are la bază conceptul de inteligență artificială și aplicabilitatea acestuia în domeniul customer service. Pentru că între 60 și 80% din conversațiile cu reprezentanți ai departamentelor de relații cu clienții pot fi automatizate, compania lucrează la un asistent virtual de customer service.

Fondată în 2008, Qualitance lucrează cu companii Fortune 500 şi cu startup-uri pentru a construi sisteme software scalabile şi proiecte strategice de inovație prin tehnologie. Compania românească are o echipă de 200 de angajați și va deschide anul viitor un birou în Sydney. În prezent, Qualitance are birouri în București, New York și San Francisco.



Citeste si