Regulamentul GDPR - site-urile de știri încă își urmăresc cititorii

Au trecut aproape patru luni de când Regulamentul GDPR a intrat în vigoare, pe 25 mai, iar noile prevederi au un impact major asupra modului în care site-urile de știri colectează informații despre cititorii lor.

De la implementarea noului Regulament GDPR, au fost înregistrate diverse încălcări care contravin normelor impuse de acesta. Din mai până în iulie, au fost raportate de 4 ori mai multe scurgeri de informații personaleiar marile companii de tehnologie ar putea primi amenzi pentru că și-au lăsat portițe de scăpare prin care evită prevederile legislației europene. De exemplu, Google nu prea respectă GDPR și ar putea lua amendă de la UEdin nou.

Un studiu recent mai arată că numărul cookie-urilor care urmăresc comportamentul utilizatorilor pe site-urile de știri din UE a scăzut cu 20% de la intrarea în vigoare a noului regulament. Cea mai mare scădere s-a întregistrat în Marea Britanie, cu 45%. TechRadar scrie că în advertising, numărul acestora a scăzut cu 14%, iar în social media, cu 9%.  

Cookie-urile sunt niște fișiere care colectează date despre utilizatori și ajută companiile să personalizeze conținutul și experiența pe site, dar și pentru a analiza traficul.

Cu toate acestea, giganții din tehnologie, ca Amazon, Google și Facebook, par să nu fi fost afectați la fel de mult de GDPR, cel puțin nu în această privință, acestea înregistrând o scădere între 1 - 5%.  

Studiul a fost realizat de Reuters Institute, în cadrul Universității Oxford, și a comparat utilizarea cookie-urilor pe 200 de site-uri de știri din șapte țări europene. S-a constatat că, în ciuda normelor impuse de GDPR, 98% dintre publicații încă păstrează anumite forme de cookie-uri și urmăresc utilizatorii, chiar dacă la o scară mai mică.

Foto credit: tbtb / Depositphotos.com

 

 



Citeste si