- 2 Iulie 2018
Regulament GDPR - termenul limită a trecut, dar putem respira ușurați?
Pe lângă conformarea tehnică la cerințele regulamentului european privind protecția datelor cu caracter personal, organizațiile mai au încă o grămadă de lucruri de făcut.
GDPR își propune să pună datele cu caracter personal în mâinile cetățeanului și consumatorului. Odată cu intrarea sa în vigoare, la 25 mai, UE încearcă să aducă o transparență asupra modului în care sunt utilizate datele.
Termenul limită a trecut, putem respira ușor?Regulamentul GDPR reprezintă o schimbare uriașă asupra modului în care organizațiile abordează datele furnizate de clienți. Chiar dacă termenul limită pentru conformarea cu GDPR a venit și a trecut, adevărata muncă va fi în lunile și anii care urmează.
Până acum, era vorba despre o schimbare la nivel de politici și reglementare, iar de acum înainte urmează o schimbare a culturii în jurul datelor și modul în care acestea trebuie văzute. Având în vedere că datele stau la baza deciziilor de business, companiile trebuie să abordeze GDPR în mod conceptual. Securitatea datelor, în tandem cu GDPR, trebuie văzute ca fiind responsabilitatea fiecăruia.
Departamentele de marketing, vânzări și serviciul clienți sunt printre cele care dețin cele mai multe date personale despre utilizatori și consumatori, dar și cele care depind într-o mare măsură de acestea. Din acest motiv, trebuie să acordați atenție sporită asupra modului în care sunt afectate aceste departamente și cum gestionați datele cu caracter personale, astfel încât să vă conformați cu GDPR și să evitați o amendă de până la 20 de milioane de euro.
GDPR pentru marketing și comunicare
Activitățile de PR și de marketing depind de capacitatea de a construi și de a menține relații semnificative, care sunt percepute ca fiind demne de încredere. Contactele sau datele personale ale unui jurnalist sau influencer în social media nu aparțin unei persoane din PR, ci jurnalistului și are dreptul să le poată gestiona după bunul plac.
Ce înseamnă pentru vânzări?
Dacă am presupune că toate datele sunt prelucrate în scopuri de marketing direct și vânzări în mod legal, echipele de vânzări tot trebuie să se preocupe de modul în care noile norme privind confidențialitatea afectează capacitatea lor de a trimite e-mailuri și de a contacta telefonic potențiali clienți din Europa.
GDPR pentru serviciul clienți
Deoarece majoritatea echipelor utilizează instrumente de chat sau sisteme de ticketing, cei care au de-a face cu datele clienților trebuie să acorde o atenție sporită cu privire la informațiile pe care gestionează în raport cu aceste instrumente. Această atenționare este valabilă mai ales atunci când vorbim despre schimbul de informații care are loc pentru a rezolva anumite probleme.
De exemplu, atunci când oferi informații personale din contul unul utilizator, trebuie să vă asigurați că persoana care le solicită este însăși utilizatorul. Tocmai de aceea este recomandată autentificarea în doi pași înainte să vă angajați într-o conversație cu acesta.