- 18 Iunie 2018
Regulamentul GDPR - utilitatea datelor de localizare în orice afacere
Utilizarea datelor despre localizare pentru a face recomandări potențialilor clienți este, probabil, una dintre cele mai folosite strategii de marketing. Totuși, puteți folosi și în alte scopuri informațiile despre locurile în care merg consumatorii voștri și evenimentele la care participă. În același timp, asigurați-vă că aveți un furnizor de date care s-a conformat la cele mai bune practici din industrie și respectă reglementările naționale și internaționale, cum ar fi regulamentul GDPR.
Înarmat cu astfel de informații, puteți înțelege mai bine comportamentul pieței, motivațiile clienților și ale comunității, modele de trafic pietonal din jurul cartierelor comparativ cu cele ale concurenței.
Dincolo de strategia de marketing, vă poate ajuta să descoperiți oportunități pentru produse și servicii pe care nu le-ați dezvoltat încă. Datele despre localizare dezvăluie aspecte importante despre oameni, stilul lor de viață și obiceiurile de cumpărare. Astfel, acestea vă ajută nu doar să înțelegeți publicul țintă, ci și să dezvoltați noi produse, evenimente și servicii la care să apeleze.
Dar nu uitați că astfel de măsuri trebuie implementate ținând cont de cerințele impuse de regulamentul GDPR privind protecția datelor cu caracter personal.
Pe lângă faptul că datele despre localizare vă spun cât de frecvent vă vizitează clienții și cât timp petrec în magazine, sunt multe alte informații pe care le-ați putea considera utile. De exemplu, ce distanțe parcurg până la magazinele concurenților și ce vizitează pe drum. Aceste informații vă ajută să înțelegeți modul în care interacționează cu competiția și și vă poate ajuta la decizii privind stabilirea prețurilor și inventarul, promoții și nivelul de personal.
Datele despre localizare sunt esențiale și atunci când decideți să închiriați spațiu pentru birouri pentru business-ul vostru, pentru că aveți nevoie să știți când de departe oamenii circulă spre astfel de locații. Pe lângă informații cu privire la comportamentul angajaților și consumatorilor țintă, veți afla dacă locația este bună pentru business, înainte să semnați orice fel de contract de cumpărare sau închiriere.
Cu o abordare strategică, datele anonimizate despre localizare pot ajuta companiile din toate industriile să evolueze, să-și îmbunătățească serviciile, să facă față provocărilor, să planifice pentru viitor.
Nu vrem să te speriem, dar UE îi amendează cu 20 mil. euro pe antreprenorii care nu se conformează.