- 25 Martie 2016
Șeful Facebook pe Europa de Est: ”Trebuie să fii eficient, cu un buget cât mai mic”
Într-un interviu acordat pentru publicația wall-street.ro, șeful Facebook pe Europa de Est, Robert Bednarski, a vorbit despre tendințele românilor atunci când vine vorba de rețelele de socializare, despre marketingul online și despre cât de mult se uită conaționalii noștri la conținut video pe Facebook. Articolul integral realizat de wall-street.ro poate fi citit aici.
Cele mai căutate canale de promovareAcesta a fost șef într-o companie digitală din Polonia unde a urmărit cu atenție trendurile din online, specializarea sa fiind în domeniul marketingului. Robert a vorbit despre cele mai bune canale de promovare care pot fi accesate de antreprenori: “O sa răspund sincer – TV, Facebook si Google”, spune el. “TV, pentru că înainte de a căuta să cumpere, oamenii trebuie sa știe că doresc să facă acest lucru și să știe ce și de ce să caute”, explică Robert. Facebook și Google, pentru căutări. “Trebuie să fii eficient, cu un buget cât mai mic. Nu aș încerca să intru pe prea multe canale, să «răspândesc» clienții. Dacă i-aș putea convinge să cumpere direct prin Facebook, ar fi cel mai bine”, explică el.
Managerul Facebook încurajează deci marketerii, indiferent de industrii, să încerce să renunțe la preconcepțiile conform cărora TV-ul este rege și să privească către canalele alternative, inclusiv mobile-ul, ca suport 360 de grade.
VR-ul nu va avea un boom peste noapteRobert crede cu tărie că videoclipurile filmate la 360 de grade vor începe să fie din ce în ce mai prezente pe rețea și în online, în general. “Mai mult, VR-ul este unul dintre cele mai incitante lucruri care se întampla în lumea tehnologică. Suntem abia la început, abia la 1% din capacitate, și deja este un interes major. Nu vom asista la un boom, peste noapte, însă în mod clar realitatea virtuală este aici pentru a rămâne. Poți face videoconferințe și să simți că ești la aceeași masă cu interlocutorii tăi, cu adevărat!”, spune el, entuziasmat.
1/6 din viață o petrecem urmărind videoîn prezent, pe rețea, sunt vizualizate 100 de milioane de ore de videoclipuri pe zi și tendința este crescătoare
Practic, 1/6 din viața noastră ne-o vom petrece urmărind video. Aveți grijă deci să serviți privitorilor conținut de calitate – indiferent de platformă, avertizează managerul Facebook. “în prezent, pe rețea, sunt vizualizate 100 de milioane de ore de videoclipuri pe zi și tendința este crescătoare”.
Soția lui Robert Bednarski a deschis săptămâna aceasta o cafenea pe una dintre străzile Cracoviei. Cum o va marketa?
Dacă ai o cafenea, nu ai nevoie de websiteMai ales la început trebuie sa fii atent la costuri, și pentru a testa campanii pe Facebook te costă doar câțiva euro
“În primul rând, am sfătuit-o să NU își facă niciun website. Nu are nevoie. Nu este magazin online, este un punct de vânzare fizic. Ce va face însă va fi să pună accent pe Facebook, pe socializare, și pe Pinterest, fotografii expresive și… savuroase, cu cafea! Mai ales la început trebuie sa fii atent la costuri, și pentru a testa campanii pe Facebook te costă doar câțiva euro”.
Cu alte cuvinte, vorbim de o democratizare a pieței. “Dacă acum câțiva ani trebuia să ai milioane pentru a te putea bate cu marii jucatori deja stabiliți, acum ai șanse egale, acces neîngrădit la resurse la care în trecut nici nu puteai visa! Oamenii petrec cel mai mult timp pe mobile în aplicații, nu fac atât de mult browsing. Încă un motiv pentru care, cel puțin la început, nu este necesar să ai un website”.