Sportivii din fața ecranului - cum crește gaming-ul și devine profesie pentru tinerii care fac streaming

Gamingul profesionist a evoluat remarcabil în ultimii ani, ajungând să fie considerat un adevărat sport. Fie că vorbim de piața asiatică de e-sports care e ultra-dezvoltată, sau de cea europeană aflată în plină expansiune, gamingul devine, încet-încet, un sport mai popular decât unele consacrate, precum golful. start-up.ro vorbește săptămâna aceasta despre cei care se transformă pe sine într-un startup cu ajutorul streaming-ului profesionist.

Potențialul de creștere a branșei profesioniste a gamingului este extraordinar în momentul de față, în mare parte datorită lejerității cu care competițiile pot atrage spectatorii. Dacă pentru fotbal, baschet sau orice alt sport fanii au nevoie de un abonament la o televiziune de cablu, atunci când vine vorba de e-sports, ai nevoie de o simplă conexiune la internet. Toate competițiile pot fi urmărite pe orice fel de platformă, de la telefon la web browser sau tabletă. Aici intră în joc Twitch.

Twitch este un site de live-streaming dedicat în mare parte jocurilor, gratuit, care permite fanilor gaming-ului să urmărească o gamă largă de utilizatori sau streameri, cum mai sunt ei numiți. Având la dispoziție accesul extrem de facil, piața a crescut exponențial în ultimii ani, generând profituri uriașe. start-up.ro prezintă primul articol dintr-o serie dedicată potențialului uriaș de business din gamingul profesionist și din streaming-ul pe Twitch.

Conform unui studiu al Deloitte, piața jocurilor profesioniste va realiza venituri de 500 de milioane de euro în 2016, în creștere cu 25 la sută față de 2015. Cât despre audiențe, acestea sunt în continuă creștere, ajungând la 150 de milioane de vizionări pe platforma Twitch.

Sursă infografic: Deloitte

Un eveniment important al celui mai vizionat joc de pe Twitch, Counter-Strike: Global Offensive, poate ajunge și la 40.000 de spectatori live, concurând astfel cu sporturi consacrate precum baschetul sau hocheiul. Cu toate că Twitch are contract cu ESL (Electronic Sports League) pentru a difuza în direct și în exclusivitate competițiile profesioniste, aplicația mai are o ramură destinata userilor individuali. Practic, orice persoană își poate face un cont pe Twitch și, cu ajutorul echipamentului necesar, poate începe să facă streaming online fără a-i fi percepută nicio sumă.

Cât despre viitorul pe termen scurt al fenomenului, același studiu anticipează o creștere a veniturilor până la 1.2 miliarde de euro, în 2018. Cifrele sunt halucinante, avînd în vedere că, în 2014, sporturile electronice au generat doar 85 de milioane de dolari. Dacă predicția s-ar adeveri, creșterea procentuală s-ar situa la 94 de procente în doar 4 ani! Lansat ca un startup în 2011, Twitch a fost cumpărat de Amazon în 2014 pentru o sumă de un miliard de euro.

Ca în orice sport, advertisingul și pariurile joacă cele mai importane roluri în obținerea venitului. La evenimentele ESL Major, reclamele sunt dispuse sub formă de panouri publicitare, pe marginea spațiului competitiv, exact ca la fotbal, de exemplu. Cum era de așteptat, sponsorii principali al acestui gen de evenimente sunt giganți din domeniul IT precum Asus sau NVidia. Chiar și echipele au sponsorii lor dedicați, iar premiile acordate pentru victorie într-un Major, ajung și la 250.000 de euro. Cât despre pariuri, unul dintre cei mai mari jucători pe plan global, Pinnacle Sports, a înregistrat nu mai puțin de un milion de pariuri pe această branșă. Într-o ierarhie ale celor mai pariate evenimente sportive, E-sports se află pe locul 7, peste Golf sau Rugby.

Sursă foto: HLTV.org

Situația din România este și ea promițătoare, țara noastră fiind una dintre cele mai atractive pentru organizarea evenimentelor majore. De exemplu, anul trecut am găzduit una dintre cele 4 competiții Major de CS:GO, care a avut un fond de premiere de 275.000 de euro. Asta pe lângă anualele gale Dreamhack, care se adresează unei game largi de jocuri precum LoL, Hearthstone sau Dota2. România este prezentă și pe Twitch, prin streameri dedicați care privesc acest lucru ca pe o adevărată slujbă cu normă întreagă. Aplicația folosește un sistem de donații prin care fiecare gamer poate primi bani de la urmăritorii săi. Sumele încasate de un streamer mediocru se pot ridica și la câteva sute de dolari pe lună.

Săptămâna aceasta start-up.ro va publica o serie de articole despre streamerii din România, succesul lor și cum au ajuns să fie vedete pe o platformă de gaming. 

 



Citeste si