CEO-ul unei afaceri de 9,2 mld. $: Startup-ul e ca mersul pe bicicletă - nu devine mai ușor, doar mergi mai rapid

„Niciodată nu va deveni mai ușor. Doar mergi mai repede”, spune Patrick Collison, CEO al Stripe, un startup evaluat la 9,2 miliarde de dolari. La 29 de ani, este deja la a doua afacere și a împărtășit despre ce înseamnă, cu adevărat, să conduci un startup unicorn.

Patrick Collison, în vârstă de 29 de ani, și fratele său John, în vârstă de 27 de ani, au transformat șapte linii de cod într-un start numit Stripe, care a fost evaluat  la 9,2 miliarde de dolari. Potrivit lui Collison, să conduci un startup de succes nu devine mai ușor cu timpul.

Într-un episod al podcast-ului de pe NPR, "How I Built this", frații Collison au povestit despre cum au fondat și au vândut prima lor companie înainte să împlinească 20 de ani și au continuat cu un startup care sprijină sistemele de plată ale companiilor precum Target, Lyft și Kickstarter.

În ceea ce privește succesul uriaș pe care îl are startup-ul lor, Patrick spune că nu a avut timp să se gândească vreodată la asta. Potrivit lui, atunci când ai o companie tânără, în fiecare dimineață îți dai seama că mai sunt multe de făcut și multe lucruri încă nu funcționează așa cum ar trebui. „Te trezești dimineața și vezi că ai 20 de email-uri în căsuța poștală care sunt cumva legate de lucrurile pe care le faci prost sau greșit. Nu este niciun moment în care pare de succes”, afirmă el.

Legat de acest aspect, Collison spune că își amintește adesea de un citat celebru al lui Greg LeMond, ciclist profesionist care a câștigat două campionate mondiale și trei Tours de France. Potrivit sportivului, „Niciodată nu devine mai ușor, pur și simplu mergi mai repede”.

Collison, care el însuși obișnuia să cicleze foarte mult, spune că este un adevăr dureros în această frază. „Pe măsură ce pedalezi mai mult, practici mai mult, capeți o formă fizică mai bună, desigur, începi să pedalezi mai repede și scoți un timp mai bun. Dar experiența de a fi pe bicicletă nu devine mai ușoară, durerea pe care o simți la prima plimbare cu bicicleta este aceeași durere pe care o vei simți și după 500 de plimbări, doar că vei merge mai repede”.

El compară această experiență cu cea a unui startup, unde în fiecare zi întâlnești probleme și provorări, iar durerea este la fel de accentuată ca la început, doar că într-o altă formă. 

În 2018, Stripe țintește clienți mai mari, cum ar fi Allianz, Booking.com și Zillow. Puteți asculta aici episodul "How I Built This" cu frații Collison.

Despre cum devine unicorn un startup românesc și care sunt provocările, poți să citești un articol cu povestea UiPath.



Citeste si