- 1 Iunie 2016
Startup-ul care îți decorează casa. Neakaisă e la un click distanță
Neakaisă este un startup care poate fi definit ca un magazin online bun la tot ce înseamnă casă, grădină, decorațiuni etc. Te-ai mutat de curând și vrei idei și accesorii pentru noul cămin? Sau poate nu-ți mai place vechiul birou. Nu-i problemă. Neakaisă te rezolvă cu tot ce vrei.
Am stat de vorbă cu Laura Curcă, o tânără optimistă de 26 de ani din București, fondatoare a unei afaceri ce se bucură de o creștere rapidă. Împreună cu logodnicul ei, Vlad, au pus bazele Neakaisă.
”Am 26 de ani, și sunt fată într-un domeniu care nu caracterizează femeile, asta mi se pare interesant”, a început Laura. ”Am terminat Facultatea de Litere și am făcut și master în PR. Am lucrat în consultanță în construcții până să-mi încep propria afacere. Când am analizat piața muncii mi-am dat seama că era suprasaturată. Erau probleme destul de mari”.
Noi operăm foarte personal cu clienții. Îi invităm la noi la o cafea, le prezentăm proiectul
Laura a apelat la fondurile guvernamentale pentru SRL-D în ceea ce privește finanțarea și ne spune despre probleme actuale în ceea ce privește dosarul pe care trebuie să-l depui pentru aprobare: ”Am accesat programul de finanțare prin fonduri guvernamentale pentru SRL-D. A fost o variantă de finanțare foarte bună la momentul respectiv, și am și avut un consultant foarte bun. Acum e mai greu să obții fondurile, din câte am înțeles. Trebuie să fii șomer ca să ai punctaj maxim la dosar, ceea ce mi se pare foarte ciudat”.
”Din liceu am început să am idei de afaceri. Mereu am fost orientată spre antreprenoriat. Aveam chiar un caiețel în care îmi treceam toate ideile care îmi veneau. Apoi, în timpul facultății am făcut foarte multe voluntariate. Am întâlnit foarte mulți oameni cu inițiativă, cu idei. După ce am terminat studiile, m-am angajat în construcții pentru că acolo am găsit un job, nu pentru că mi-am dorit neapărat să lucrez în acest domeniu”, mai spune tânăra.
Clienți tratați cu multă atențieModul de a face business care o caracterizează pe Laura este cel foarte personal. Se ocupă cu atenție de clienții care vin dezamăgiți din alte părți, în general din cauza serviciilor și a prețurilor: ”Noi operăm foarte personal cu clienții. Îi invităm la noi la o cafea, le prezentăm proiectul. Aproape de fiecare dată ei vin dezamăgiți din alte părți. Primesc oferte de preț mult prea mari și alte probleme. De fiecare dată, ei rămân foarte impresionați de modul în care operăm”.
”Mereu am avut porniri antreprenoriale. Din liceu copiam cursuri, teme pentru ceilalți contra unei cafele sau unei sume modice (râde). Mă completez foarte bine cu logodnicul și partenerul meu de afaceri, Vlad. El e pe vânzări și pe partea tehnică, eu mă pricep la contactul personal cu oamenii. Fiecare știe ce are de făcut și formăm o echipă foarte bună!”, ne mai spune Laura.
Despre modul în care se înțelege cu Vlad în viața profesională, bucureșteanca ne spune că cei doi privesc certurile ca pe niște mici concursuri. Cine are cele mai bune argumente, câștigă: ”Nu mi se pare dificilă dinamica de cuplu la birou. Noi privim certurile ca pe niște concursuri. Cine aduce argumentele mai bune câștigă. Avem liste de ”pros&cons”. E simplu, fiecare trebuie să strângă cât mai multe argumente pozitive. Astfel, ideile se transformă. Eu am o idee, el are alta. Împreună ajungem la o idee comună”.
”Site-ul este lansat de un an și jumătate, însă activitatea propriu-zisă a început în martie 2015. Primele luni au fost mai mult pentru tatonarea pieței. Break-even-ul a fost în noiembrie anul trecut, iar martie 2016 a fost prima lună de profit. De atunci suntem pe un trend ascendent, ceea ce mă bucură foarte tare”, explică Laura.
Afaceriștii sunt precum oamenii cu copii. Aș putea vorbi non-stop despre Neakaisă
Cei doi au avut ideea cu Neakaisă după ce au ajuns acasă într-o seară și au constatat că apa le ajungea până la glezne. Consultanții din supermarketul de bricolaj, nu au știut să le recomande nicio soluție: ”Începutul nostru a fost foarte amuzant. Modul în care ne-a venit ideea. Veneam într-o seară acasă, târziu, urât afară, toate cele. Când am intrat în sufragerie, am văzut apă pe jos de-un deget. Ceva nu era bine, evident, nu așa lăsasem casa când am plecat. Apoi am mers să vedem care a fost problema. Noi stăteam la etajul patru. Am început repede să curățăm tot ce se poate curăța. Apoi ne-am dat seama că pe peretele exteror curgea apă de pe acoperiș. Era rupt burlanul. A doua zi am mers la un magazin mare de bricolaj. Am încercat să vorbim cu un consultant care a sfârșit prin a juca leapșa cu noi. Ne-am plimbat o oră fără să găsim lucrul de care aveam nevoie. Am aflat ulterior că exista un kit care rezolva problema instant. Nimeni nu a știut să ne zică de el când aveam nevoie”.
”Am început să ne interesăm cum să deschidem un magazin online. Așa am aflat de SRL-D. Am căutat apoi numere de telefon de la consultanți și l-am găsit pe Vali care ne-a ajutat foarte mult. A fost sincer cu noi, ne-a expus foarte bine problema. Am zis atunci «hai s-o facem!»”, a mai spus Laura.
De la eșec la succesProblemele inițiale cu dosarul depus pentru acordarea de fonduri guvernamentale nu i-au descurajat pe cei doi. Optimismul a rămas la cote înalte, iar soluționarea pozitivă a fost doar o chestiune de timp: ”După ce am depus dosarul, inițial am fost respinși. S-au greșit niște calcule de către cei care au verificat dosarul nostru. Nu ne-am panicat atunci, ne-am dat seama că a fost o greșeală. Și am făcut contestație. Am făcut tot ce ne-a stat în putință. Procedura n-a fost ușoară, însă ne-au dat dreptate în final. S-a aprobat. Cel mai important este că n-am fost descurajați deloc de un potențial eșec”.
”Totalul investiției a fost de 21.000 de euro. Banii de la guvern plus ce am pus noi peste, aproximativ patru mii de euro. Iarăși, TVA-ul l-am pus noi. Nu era eligibil. Plus alte cheltuieli curente, facturi, chirii”, a spus tânăra.
Mai mult pe start-up.ro - Am căutat să văd ce fac românii pe Facebook Live și am dat de frizeri, lăutari și camionagii.
Planuri de viitor, dublarea cifrei de afaceri și design interior pentru băi. Laura ne spune că asta e direcția în care vrea să-și ghideze business-ul: ”Anul trecut am avut 600 de clienți, 600 de proiecte, 600 de case. Cifra de afaceri a fost de 467.000 de lei, iar anul acesta vrem s-o dublăm. Aproape tot ce producem, reinvestim. În total suntem patru oameni care lucrăm la Neakaisă. Pasul următor pentru noi este un mic showroom, pentru produsele sanitare. Va fi ceva mai ”feng shui” așa. Ne ocupăm de proiecte de bun gust pentru băi. Dacă stăm să ne gândim, baia este un loc foarte important. Acolo începi și termini ziua. Multe apartamente la bloc sunt vândute cu obiectele sanitare care datează încă de la construcție. Însă am observat un trend ascendent în ceea ce privete decorațiunea în băi. Clientul vine și îmi spune ce vrea, îmi trimite poze pe WhatsApp și eu îi propun soluții”.
”Pe termen lung, vrem să ne întoarcem la origini. Să facem un mic magazin de bricolaj cu tot cu consultanți calificați și competenți. Cât mai mulți ”Nea Caisă” (râde). De asemenea, ne dedicăm total fiecărui client. Când e nevoie, livrăm și noi, peronal, cu mașina. Chiar s-a întâmplat odată când am alergat prin oraș să ducem niște gresie cuiva căruia îi trebuia urgent. După ce s-a terminat totul, l-am invitat la noi, la o cafea. Am rămas prieteni”, a conchis tânăra antreprenoare.