EngageApp - startup-ul românesc care provoacă angajații să interacționeze și să fie mai performanți

EngageApp este o aplicație creată de o echipă din Cluj-Napoca și se adresează angajaților. În esență, îi ajută să interacționeze mai bine și să îmbunătățească performanța la locul de muncă.

EngageApp este o platformă care își propune să îmbunătățească perfomanța angajaților în corporații.

---

Engage este unul dintre startup-urile finaliste 200 Seconds of Fame de la ICEEfest, iar de curând a luat și premiul pentru cel mai bun pitch la Demo Night Cluj, iar noi am vorbit cu doi dintre membrii echipei, Despina Donca și Paul Chirilă.

Despina spune că sunt „o combinație mai interesantă”, iar asta pentru că 6 dintre cei 7 cofondatori vin din compania around 25, o firmă de IT din Cluj, iar Despina este singura care nu face parte din echipa inițială. „Chestia bună este că ne cunoșteam între noi”, remarcă Despina.

I-a cunoscut la Startup Weekend - competiție pe care au și câștigat-o. Au venit cu ideea de produs, au făcut un pitch și au impresionat nu doar potențiali investitori și parteneri, dar și potențiali colegi. „Am putut să mă identific cu produsul și nevoile, mi-a plăcut și echipa, așa că am decis să mă alătur”, își amintește ea. 

Noi oferim acest mediu și canal de a se cunoaște între ei și de a crea conexiune.

Prin aplicația Engage, angajații ajung să se cunoască mai bine într-un context care este puțin mai greu de intermediat la muncă. „Noi oferim acest mediu și canal de a se cunoaște între ei și de a crea conexiune. Vrem să creștem productivitatea la locul de muncă, întrucât există o relație directă între măsura în care angajații se cunosc între ei și productivitatea și sentimentul de apartenență. Cu toții ne dorim să aparținem unui grup, inclusiv la muncă, iar prin Engage dorim să încurajăm partea de belonging sau apartenență”, explică Despina.

Aplicația care sparge „bisericuțele” la birou

Fiind în echipă încă de la început, Paul spune că ideea pentru aplicație a venit în urma unui experiment intern pe care l-au făcut la around 25, ceva similar cu ce face Engage. Au găsit un interes comun al angajaților, mai exact pierderea kilogramelor după perioada sărbătorilor, în jurul căruia au stabilit câteva challenge-uri, cum ar fi să nu mănânce fast food o săptămână, să nu bea sucuri sau să vină la muncă pe jos. „Am observat că programatori, designeri, marketeri - oameni cu diverse skill set-uri care lucrează pe diferite proiecte și interacționează mai mult sau mai puțin în mod normal - pot să fie mult mai implicați într-o temă comună, chiar dacă nu interacționează foarte mult în mod normal”, spune Paul.

Există grupulețe care interacționează suficient de bine în forma lor actuală și nu au nevoie de un produs, dar problema este în afara acelor grupulețe, mai ales în companii mari, unde nu există cross department și oamenii nu știu unii de alții sau nu își cunosc interesele.

Atunci și-au dat seama că acesta este un model interesant prin care angajații unei companii pot să ajungă să interacționeze într-un anumit context pe care ei îl creează cu Engage, tocmai pentru a obține interacțiunea dintre oameni care „nu stau toată ziua la cafea, la țigară sau nu mănâncă împreună. Există grupulețe care interacționează suficient de bine în forma lor actuală și nu au nevoie de un produs, dar problema este în afara acelor grupulețe, mai ales în companii mari, unde nu există cross department și oamenii nu știu unii de alții sau nu își cunosc interesele”, explică el. 

Au creat un produs din experiența proprie și încearcă să-l dezvolte în cadrul companiei în care lucrează. „Ceea ce foloseam noi la nivel intern erau documentele în Excel, chat-urile pe Facebook și alte mecanisme puse împreună ca să ne urmărim progresul și clasamentul”, dezvăluie Paul. Ceea ce face Engage este să ducă evidența tuturor acestor date, astfel că toată lumea este informată, primește notificări și alte beneficii. Produsul nu poate funcționa independent, având nevoie ca niște facilitatori să pună lucrurile în mișcare, dar este un suport în acest proces. 

Ne imaginăm o lume în care fiecare zi este o oportunitate de teambuilding.

Prin intermediul aplicației, Engage oferă o serie de challenge-uri predefinite din diferite categorii de interes, dar există și funcția de chat. Urmează ca în funcție de feeback-ul primit și nevoile observate să adauge și opțiunea în care angajații pot veni cu sugestii.Vor fi atât provocări de interes personal, cât și cele care țin de companie, cum ar fi de învățare și productivitate. „Ne propunem să matchuim atât interesele companiei, oferind content adaptat, dar și ale angajaților”, spune Despina.

Produsă și testată in-house

Acum Engage este în perioada de testare, iar echipa nu s-a grăbit să meargă spre alte companii. „În primul rând, este perioada vacanțelor și nimeni nu ia decizii de niciun fel. În al doilea rând, am vrut să rezolvăm tot ceea ce înseamnă bug-uri. În plus, în around 25 suntem ca în familie, iar feedback-ul este foarte direct. Ne-am gândit că putem să lucrăm mai repede in-house pe produs”, afirmă Paul, precizând că din septembrie încep să meargă și către alte companii mai mari. 

Despina mai adaugă faptul că, între timp, au făcut multă cercetare de piață și validare a ideii, unde au discutat cu organizații de toate dimensiunile, atât din România, cât și din străinătate, și au văzut că există o nevoie pentru aplicația lor. „Partea asta de employ engagement este o problemă atât locală, în Cluj, cât și globală. Cam 70% dintre angajați nu sunt implicați la locul lor de muncă și asta duce la tot felul de probleme de retenție și productivitate. În plus, din discuțiile avute până acum, companiile s-au arătat dispuse și chiar entuziasmate de o asemenea aplicație”, afirmă ea.

Noi asta dorim, ca prin intermediul tehnologiei, oamenii să fie conectați în fiecare zi. Asta e misiunea noastră – să creștem partea de interacțiune, conexiune între oameni și belonging la locul de muncă.

În ceea ce privește viziunea startup-ului, Despina spune că „ne imaginăm o lume în care fiecare zi este o oportunitate de teambuilding”. Nu vor ca teambuilding-urile cum sunt azi să mai existe, oamenii să aibă doar de două-trei ori pe an oportunitatea să relaționeze între ei, să vorbească despre ceea ce le place. „Noi asta dorim, ca prin intermediul tehnologiei, oamenii să fie conectați în fiecare zi. Asta e misiunea noastră – să creștem partea de interacțiune, conexiune între oameni și belonging la locul de muncă”, afirmă ea.

Echipa a participat la un congres de HR din Cluj, unde peste 40 de companii cu sedii locale și internaționale și-au exprimat interesul în aplicația lor. Sunt companii din diferite industrii, deși Despina spune că a observat o tracțiune mai mare din partea celor de IT, „poate pentru că au cele mai mari provocări din punct de vedere al retenției, de a motiva angajații, dar au și bugetele cele mai mari”. Acestea sunt mai obișnuite cu partea de tehnologie și caută mereu metode noi de a oferi angajaților soluții pentru a-i motiva, de a le crește productivitatea. În plus, acestea vor un produs prin care să poată măsura eficiența metodelor folosite și impactul în viața angajaților.  Dar sunt și companii din zona de call-center și imobiliare. 

Potențial de intrare pe piața globală

În același timp, și-a manifestat direct interesul și „una dintre cele mai importante companii pe zona de employee engagement la nivel global”, urmând ca în a doua fază de testare Engage să meargă cu aplicația la ei. „Are sediul în Marea Britanie, țară consacrată de companii care oferă produse sau servicii pe zona de beneficii ale angajaților, în special de well-being. Pentru noi, lead-ul acesta este destul de important, pentru că ar putea să ne deschidă drumul spre piețele din Europa de Vest, Asia, Statele Unite, dacă decid să includă Engage în oferta lor de produse / servicii sau să ne promoveze și, de ce nu, să ne cumpere - oricare dintre variantele acestea ar asigura expunere produsului”, afirmă Paul.

Dacă aștepți până e perfect, poate fi prea târziu.

El mai spune că, pe cât sunt de nerăbdători să meargă cu produsul la ei, pe atât sunt de precauți, pentru că este vorba despre o companie cu experiență în industrie și ar putea veni cu feedback la care ei să nu se aștepte. „Pe de o parte, am prefera să mergem cu ceva într-o formă finală, dar pe de altă parte, dacă aștepți până e perfect, poate fi prea târziu. Deși ar putea fi și în România companii care ne-ar plăti imediat, potențialul parteneriatului cu cei din UK este mult mai mare”, este de părere cofondatorul.

Investiții și obiective

EngageApp va fi oferită pe baza unei subscripții – este destinată angajaților, dar finanțată de către companii.

Ceea ce Engage oferă în plus față de competitori este variatatea de oferte a challenge-urilor care poate acoperi toate interesele angajaților și nu se limitează doar la câteva. În plus, ei vor să se concentreze pe partea de gamification și să ofere utilizatorilor o experiență cât mai interactivă.

EngageApp va fi oferită pe baza unei subscripții – este destinată angajaților, dar finanțată de către companii, care vor plăti pe baza numărului de utilizatori. În plus, vor oferi diverse pachete cu conținut premium pe partea de branding personalizat sau alte feature-uri prin care angajații să-și adauge conținut personalizat în funcție de interesele lor și ale companiei.

Pe partea de investiții, au primit o finanțare de  25.000 de euro în cadrul acceleratorului românesc Techcelerator. În afară de investiția financiară, Despina spune că a fost importantă și partea de mentorat pe care le-a oferit-o programul. „Cea mai importantă a fost partea de know-how. În cadrul acestui program am participat la diferite workshop-uri și prezentări susținute de oameni din zona de business care ne-au ajutat să ne construim o direcție, atât pe plan financiar, cât și emoțional. Ne-am bucurat să știm că cineva a avut încredere în proiectul nostru, chiar dacă eram la un stadiu incipient”.

Noi ne-am demonstrat destul de bine că putem să mergem la pitchuri și să câștigăm, putem să atragem bani, acum trebuie să demonstrăm că putem să aducem și clienți de partea noastră.

Deocamdată, au un plan pentru ultimul trimestru al anului și anume să se concentreze pe ceea ce înseamnă vânzări și lucrul cu potențiali clienți. „Să încercăm să fim incluși pe anul viitor în bugetele clienților noștri. Noi ne-am demonstrat destul de bine că putem să mergem la pitchuri și să câștigăm, putem să atragem bani, acum trebuie să demonstrăm că putem să aducem și clienți de partea noastră”, afirmă Paul.

Vor pune accent pe produs, nu pe indicatori clari de venituri, creșterea echipei sau alte obiective similare. „Ne concentrăm pe product market fit și în momentul în care vom primi indicatori că l-am atins - cum ar fi timpul petrecut în aplicație, frecvența cu care participă la provocări - în momentul respectiv vom căuta cum putem să ne extindem”, conchide el.



Citeste si