- 19 Noiembrie 2018
Tendințele în ecommerce și obiceiurile de cumpărare ale românilor. Discuție cu fondatorul Retargeting.biz
Retargeting Biz e un software care permite magazinelor online să le ofere celor care nu au comandat nimic pe site oferte potrivite, în funcție de preferințele lor.Acum doi ani, publicam pe start-up.ro un interviu cu Rareș Bănescu, fondatorul și CEO-ul companiei Retargeting.biz, în care povesteam cum startup-ul a pornit să curerească lumea. De curând, compania a devenit partener oficial Facebook în Europa de Est, fiind una dintre primele companii din regiune care obține statutul de Facebook Marketing Partner și Google Premium Partner.
Retargeting, 3000 de clienți și triplarea cifrei de afaceriÎn prezent, Retargeting.biz este unul dintre marii jucători pe piața de marketing în ecommerce din regiune, cu peste 3000 de clienți, fiind prezentă în Statele Unite, România, Bulgaria, Ungaria și, în momentul de față, face demersuri pentru intrarea pe piețele din Polonia și Grecia. Compania și-a triplat cifra de afaceri față de anul trecut. Retargeting are în spate o echipă de peste 15 specialiști.
Pentru anul în curs, cei de la Retargeting și-au propus să extindă gama de servicii oferite și să aducă beneficiile Facebook și Google Ads magazinelor mici și mijlocii, automatizând cât mai mult din complexitatea acestor platforme. „Am început cu încrederea ca vom reuși să ne atingem target-ul și am reușit să facem asta. Chiar mai mult, am reușit să depășim cu peste 50% target-ul setat, și asta doar în câteva luni”, afirmă Rareș Bănescu.
El spune că statutul de Facebook Marketing Partner și Google Premier Partner sunt o validare a unui efort de ani de zile, „iar faptul că am devenit parteneri Facebook și Google în doar trei luni de la integrare este cu adevărat uimitor”, având în vedere că, în medie, perioada de obținere a unui parteneriat este de 6-12 luni.
Pentru clienții Retargeting, aceste două parteneriate se traduc în mai multe vânzări, costuri mai mici, acces la resurse și la funcționalități înaintea concurenței și soluționarea problemelor apărute într-un timp foarte scurt.
În ceea ce privește obiectivele companiei, fondatorul spune că următorul pas important ar fi obținerea unei finanțări pentru a îmbunătăți și mai mult serviciile și pentru a îmbogăți gama de canale de marketing oferite cu noi canale „ce performează excelent și care vor ajuta și mai mult magazinele online precum YoutubeAds și Dynamic Newsletter”.
Retargeting from 438 Playhouse on Vimeo.
Impactul Retargeting asupra magazinelor onlinePotrivit lui Bănescu, impactul email-urilor personalizate oferite de Retargeting se vede în doar câteva zile de la activare, dar pentru toate functionalitățile lor recomandă o perioadă de câteva săptămâni de learning și optimizare pentru a avea rezultate cu adevărat uimitoare.
Piața de ecommerce din România un organism constant în mișcare, constant evoluând, iar magazinele online trebuie să se adapteze la aceste schimbări.
Printre principalele provocări pe care le întâlnesc majoritatea magazinelor online autohtone, Bănescu menționează ținerea pasului cu tehnologia în continuă schimbare și creșterea veniturilor în lupta cu magazinele online foarte mari și marketplace-urile.
Tehnologii și tendințe în ecommerce„Consumatorul din ziua de astăzi este foarte ocupat, așa că decizia de a cumpăra este puternic influențată de recomandările personalizate care îl ajută să economisească timp. În viitorul apropiat, recomandările vor deveni elementul "make-or-break" pentru magazinele online și sper să putem să ajungem în punctul în care nu va mai trebui să căutăm produsul dorit tastând un nume sau o categorie în search box, ci din recomandări foarte exacte sau conversând la propriu cu tehnologia (vezi evolutia AI-urilor de tipul Google Assistant sau Alexa)”, a declarat Rareș Bănescu.
Cum cumpără clienții româniiPrețul și promoțiile sunt criteriile decisive atunci când vine vorba de achiziționarea de produse online, afirmă Bănescu. „Tocmai din acest motiv, studiile arată că jumătate dintre români sunt convinși de campaniile de lichidări de stoc sau de cele tip „Black Friday”. Dincolo de reduceri, cumpărătorii din online vor mai multă informație despre produse, nu numai poze. Așa că aceștia sunt în căutare de comentarii, review-uri, tutoriale de la alți utilizatori”, încheie Rareș Bănescu.