Uber vinde afacerea din Asia de Sud-Est către un competitor

Uber se retrage oficial de pe piața din Asia de Sud-Est. Compania de ridesharing a acceptat să-și vândă afacerea regională principalului său concurent, Grab.

Prețul de vânzare nu a fost divulgat, însă, ca parte a tranzacției, Uber va obține o cotă de 27,5% din companie, estimată la câteva miliarde de dolari. De asemenea, CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, se va alătura consiliului de administrație al companiei Grab.

În urma acestei achiziții, Grab câștigă controlul asupra tuturor activelor și operațiunilor Uber din Cambodgia, Indonezia, Malaezia, Myanmar, Filipine, Singapore, Thailanda și Vietnam. Compania va prelua inclusiv serviciul UberEats, acțiune care face parte din strategia de extindere a propriului serviciu de livrare. Astfel, GrabFood urmărește să intre pe piețele majore din Asia de Sud-Est până la jumătatea anului 2018, relatează publicația Forbes.

Uber a investit anterior 700 milioane de dolari în afacerile din Asia de Sud-Est. Se vehiculează că discuțiile între principalii jucători de pe piața de ridesharing au început la câteva luni după ce Softbank a cumpărat 15% din Uber. Acum, Softbank deține deja acțiuni la Grab și Ola, din India.

După ce a renunțat la operațiunile din Asia de Sud-Est, Uber a anunțat că va investi în cercetare și dezvoltare tehnologică. Unele surse susțin că intenționează să renunțe la afacerile de pe piețele cu miză scăzută și se va concentra, în schimb, pe cele în care deține controlul majoritar, inclusiv India și țările asiatice, mai puțin Asia de Sud și China. 



Citeste si