Vine Generația Z pe piața forței de muncă. Vei fi pregătit?

Se estimează că Generația Z, cei născuți între anii 1996 – 2010, vor constitui 75% din forța de muncă în 2030. Cât de pregătite sunt companiile pentru a răspunde la valorile, prioritățile și perspectivele de muncă ale acestor candidați?

În mediul Românesc se observă o tendință de schimbare a stilului de viață. Un studiu realizat de Hunters arată că românii simt nevoia să se implice activ pentru o România mai bună. 3 din 10 se implică deja în acțiuni de voluntarit, iar mulți dintre ei sunt tineri și copii. Ceea ce că înseamnă că Generația Z este preocupată de societate și vor să o facă mai bună decât au reușit generațiile anterioare.

Potrivit unui studiu internațional realizat Cone Communications, 94% dintre tinerii din Generația Z cred că organizațiile ar trebui să abordeze aspecte sociale și de mediu (comparativ cu 86% dintre populația generală). Mulți declară că ar fi accepta reducerea salariului, dacă înseamnă să contribuie la o cauză în care cred.

Pentru a atrage și a reține această categorie de angajați, companiile trebuie să pună mai mult accent pe strategiile de CSR și să le ofere posibilitatea de a se implica direct. Google, de exemplu, permite angajaților săi să facă până la 20 de ore de voluntariat și oferă ONG-urilor 50$ pentru fiecare cinci ore pe care un angajat Google le petrece în calitate de voluntar acolo.

Falon Fatemi a fost cea mai tânără angajată la Google, iar acum are propria afacere bazată pe AI. Ea vorbește într-un articol pe Forbes despre ceea ce s-ar numi „nativi digitali”, tineri care care au crescut fiind conectați la gadgeturi și rețele sociale. Deși asta înseamnă o capacitate sporită de adaptare la noile tehnologii, multe cercetări arată că generația Z este mai predispusă la boli mentale, precum depresia și anxietatea. 

Contează sistemele de wellbeing

Tocmai de aceea, atunci când vine vorba despre beneficii, acești potențiali angajați prioritizează suportul pentru sănătate mentală. Iată de ce companiile trebuie să dezvolte sisteme de suport pentru sănătate mentală și să vină cu inițiative de tipul cursuri de yoga, sesiuni de consiliere și alte programe de wellbeing. Atlas, o platformă românească care promovează sănătatea mentală, își dorește să facă tocmai acest lucru: să stabilească parteneriate prin care companiile să includă astfel de servicii în pachetul lor de beneficii.

O altă diferență dintre generația Z și generațiile precedente, pe care o remarcă Falon Fatemi, se referă la tendința lor de a se angaja în activități antreprenoriale, aceștia fiind mult mai creativi și orientați spre antreprenoriat. Două dintre motive ar fi entuziasmul de a explora domenii noi și faptul că sunt înconjurați de modele antreprenoriale, precum Mark Zuckerberg, Steve Jobs sau Jeff Bezos.  

Încurajează spiritul antreprenorial

Prin urmare, dacă organizațiile speră să vină cu o ofertă competitivă pentru a trage talentele din generația Z, acestea trebuie să creeze un mediu care să încurajeze spiritul antreprenorial. Unora ar putea să li se pară că nu este ceva greu de realizat, dar, totuși, un raport realizat de Deloitte a arătat că 75% dintre companiile mari se consideră antreprenoriale, în timp ce 75% dintre antreprenori au plecat de la angajotor pentru că nu au simțit că exista oportunitatea de a fi antreprenor.

2030 poate părea un viitor mai îndepărtat, dar în curând generația Z va domina forța de muncă, iar companiile trebuie să fie pregătite. 



Citeste si